YES DESTEK NO KÖSTEK DÜM TEK TEK!.. ŞİMDİ DE ALMANYAYI SALLADI!..
Can Dündar Almanya'daki Hadise fırtınasını yerinde gördü. İşte muhteşem gecede yaşananlar
Nürnberg
14. Türkiye-Almanya Film Festivalinde "Mustafa"yı göstermek için gelmiştik Nürnberg´e...
Şehirde festival afişleriyle birlikte "Hadise" ilanları karşıladı bizi... Şöyle yazıyordu:
"Eine nation, eine frau, ein lied!"
"Bir millet, bir kadın, bir şarkı!"
Galadan sonra o millete mensup bir grup, Hadise´yi yerinde görmeye, şarkıyı canlı dinlemeye gittik.
Ama kolay olmadı.
"Discorium"un 3 bin kişilik salonuna 4 bine yakın seyirci alınmıştı. Almanya´nın 4. kuşak göçmenleri içeri balık istifi gibi yığılmıştı. İzdiham içinde, Türkçe popla dans ediyorlardı.
Kalabalığın yarattığı sıcak ve kesif sigara dumanı, ortama geniş bir Türk hamamı havası vermişti.
Sahne arkasında VIP´e ayrılan yer de tıka basa dolmuş, Hadise´ye en fazla üç adım atacak yer kalmıştı.
Saatler 2´ye yaklaştı. Sunucu salonu coşturdukça coşturdu. Ama saat 1´de beklenen Hadise çıkmayınca sahneye, gerçek hadise çıktı sahnede.
Seyirci, yuhalayıp ıslıklamaya başladı.
Saat 2´de "Dümtek" çaldığında seyircinin sabrı taşmıştı.
Hadise, kısa etekli, derin göğüs yırtmaçlı rengârenk bir elbise ve arkasında 4 dansçıyla çıktı sahneye... Birkaç tatlı sözle seyircinin gönlünü aldı. Salonun havası bir anda değişiverdi. "Yuh"lar, yerini "Türkiye seninle gurur duyuyor"a terk etti.
`Yes destek, no köstek´
Muhtemelen salondakilerin çoğu, Sivaslı bir aileden Belçika´da doğan bu 24´lük kızda kendinden bir şeyler buluyordu.
Çoğunun düşlediği başarıyı Hadise yakalamış, bunca yıl dezavantaj sayılan çifte kimlikliliği avantaja çevirmeyi, hem Avrupa´da, hem Türkiye´de ses getirmeyi başarmıştı.
Üçüncü single´ına verdiği isimle "Milk chocolate girl" yani "sütlü çikolata kız", dansçılarının yarattığı enerjiye katılarak dans edip söyledi. Daracık sahneye hâkimdi. İngilizcesi aksansızdı. 5 dille büyümesine rağmen Türkçesi de kırılmamıştı.
Arada seyirciyle "Avrupa bizi tanımıyor" muhabbeti yaptı:
`´Bana hep `Türkiye´deki insanlar hakikaten bu kadar modern mi´ diye soruyorlar. Türkiye´nin modernliğini, sahnedeki ışığımız, enerjimizle Avrupa´ya tanıtacağız´´ dedi.
Az sonra salonun ortasında kopan tekme tokat kavga, "modern Türk imajı"nı biraz gölgelediyse de Hadise´nin duruma el koymasıyla hızla bastırıldı.
Genç şarkıcı, yeni ürettikleri sloganı tekrarlattı seyirciye:
"Yes destek, no köstek... dümtek tek!"
Tarkan´ın izinde...
Belli ki, Hadise´nin gözünü diktiği asıl hedef, Avrupa listeleri... Bunun için sahnesine, müziğine, fiziğine güveniyor.
Eurovision, onu hedefine yakınlaştıran bir tanıtım aracı mı olur, yoksa -Naim Dilmener´in tahminiyle- daha önce bu uyduruk yarışmaya katılan sanatçılar gibi onu da bitirir mi?
Hadise, uzun vadeli bir strateji kurmuşa benziyor.
Yanında, yıllarca Tarkan´la çalışmış Süheyl Atay var.
Bir yandan yarışma gecesi için hazırlanıyor, bir yandan da kapsamlı bir tanıtım kampanyası yürütüyorlar.
Malta, Yunanistan ve Almanya´nın ardından Bosna´ya geçtiler. Sırada Fransa, Avusturya, Hollanda, Belçika var. Nisanda İspanya, Portekiz´in ardından otobüsle 6 günlük Balkan turuna çıkıp 5 ülkede dolaşacaklar.
23 Nisan´da Türkiye´ye gelen dünya çocuklarına "Dümtek" ezberletecekler. Sonra Azerbaycan, Gürcistan´a gidecekler.
Eurovision seferberliği, sonrasına da yatırım içeriyor. Mayısta Moskova´daki yarışmanın ardından, bir Türkçe, bir İngilizce albümü çıkacak Hadise´nin...
Dünya hedeflerine doğru yelken açacak.
1 saatlik konserden sonra kuliste görüştüğümüzde Hadise´de de ve Süheyl´de de, bu seferberliğin heyecanı vardı.
Yolları açık olsun.
CAN DÜNDAR/MİLLİYET