Malzeme kalitesi ve çeşitliliğinin artmasıyla tuval üzerine yağlıboya tablo yaparmışçasına dövmeler yapılmaya başladı.
Fahrettin Demir “Son yıllarda artık ciddi kompozisyon ve kurgusu olan, boyama şekli ve tarzı açısından sanatsal değerler barındıran ‘üst seviye’ olarak nitelendirebileceğim dövmeler yapılıyor” diyor.
Dövme Kitabı ve Türkiye’de Dövme Sanatı kitaplarının yazarı Fatih Serdaroğlu 2010’lardan itibaren, görsel zevkin sınırlarının zorlandığını ve çok daha iyi işler yapıldığını düşünüyor.
Fahrettin Demir, dövmenin sanat olabilme yetisini resmen kazandığını düşünüyor. Yurt dışında farklı ülkelerde dövme müzelerinin açıldığını ve dövmeli insanların derilerinin burada sanat eseri gibi sergilendiğini belirtiyor.