ARZU FİLM İYİDİR AMA BU İŞİN SONUNU GÖRÜYORSUN
Sinemayı bırakmasında babasının da etkili olduğunu söyleyen Nezir, "Bizim ayakkabı imalatı yaptığımız yer Fatih Gedikpaşa'daydı. Oyunculuğu bırakan Kenan Pars da orada tokacılık yapıyordu. Bir gün babam ondan alışveriş yaparken, 'Bizim delikanlı da oyunculuk işleriyle uğraşıyor.' demiş. Kenan Pars da 'Arzu Film iyidir ama bu işin sonunu görüyorsun, biz tokacılık yapıyoruz' yanıtı vermiş. Sonra babam da beni kendi işimizi sürdürmeye ikna etti." dedi.
SAMİMİYET İNSANLARA DOKUNDU
Günümüzde 'Yeşilçam' ruhunun olmamasının nedenini 'samimiyet eksikliği' olarak açıklayan oyuncu, "Bizim zamanımızdaki amatör ruh ve aile ortamı insanlara samimiyet verdi. Oradaki samimiyet insanlara dokunduğu için üzerinden 40 yılı aşkın süre geçmesine rağmen televizyonlarda izleniyor." diye konuştu.
TARIK AKAN'I FİLMDEN KOVDU
Ertem Eğilmez'e de değinen Nezir, "Ertem Eğilmez zor bir insan değildi ama çok disiplinliydi. Sen işini düzgün yapmaya çalıştıktan sonra bir problem olmazdı. Kimseyi kimseye ezdirmezdi. Tarık Akan da olsan, Münir Özkul da olsan o setteki yemek sırasında bekliyordun. Bir gün Tarık Akan'ı filmden kovduğunu bile bilirim." ifadelerini kullandı.
BİR VURDU FELEĞİM ŞAŞTI, KENDİME GELEMEDİM
Kamera arkasında kalan unutmadığı bir anısından da bahseden oyuncu "Ah Nerede'yi çekiyoruz. Filmde üniversitede siyasi olaylara karışan bir öğrenciyi canlandırıyordum. Filmde babam da rahmetli Hulusi Kentmen... Karakoldan beni alacak ve bir tokat atacak. Saat de geç olmuştu, yorulmuştuk. 'Hulusi Ağabey, sen gerçekten çak bir tane de şu işi güzel bitirelim.' dedim. O zaman filmde değerli tabi tek sahnede bitirmek istedik. Hulusi Ağabey de astsubay emeklisiymiş, eli de ağırmış... Bir vurdu feleğim şaştı, kendime gelemedim." dedi.