''ŞİKE ... '' CÜBBELİ AHMET HOCA NOKTAYI KOYDU!
Cübbeli Ahmet Hoca, ‘Futbolda Şike Operasyonu'na son noktayı koydu.
Cübbeli Ahmet Hoca, ‘Futbolda Şike Operasyonu’na son noktayı koydu
Ünlü, “Şike haramdır” dedi
Türkiye’nin gündemine bir anda oturan ‘Futbolda Şike Operasyonu’na İslam Dini açısından son noktayı Cübbeli Ahmet Hoca koydu. Her hafta Cuma akşamları Flash Tv’de canlı olarak yayınlanan ‘Cübbeli Ahmet Hoca’yla Sohbetler’ programında geçtiğimiz akşam ‘Futbolda Şike’ konusuna değinen hocaefendi, “Şike kesinlikle haramdır” dedi.
Türkiye’nin son haftalarda gündemini meşgul eden ve futbol dünyasını karıştıran ‘Futbolda Şike Operasyonu’ iddialarına İslam Dini açısından Ehli Sünnet’in en önemli savunucularından Cübbeli Ahmet Hoca son noktayı koydu. Spor Toto Süper Lig ve Bank Asya 1. Ligi’nin 2010-2011 sezonuna yönelik emniyet yetkilileri tarafından başlatılan ve ‘Futbolda Şike Operasyonu’ iddialarıyla sarsılan gündemi Cübbeli Ahmet Hoca Flash Tv’deki programında yorumlarken önemli açıklamalarda bulundu. Her hafta canlı olarak Cuma akşamları yayınlanan ‘Cübbeli Ahmet Hoca’yla Sohbetler’ televizyon programında geçtiğimiz hafta ‘Futbolda Şike’ tartışmaları ve ‘İslam Dini’ açısından değerlendirilmesi yapıldı. Türkiye’nin ve milyonlarca futbolseverin sorunu haline gelen bu iddiaları değerlendiren Ahmet Mahmut Ünlü Hocaefendi, “Şike kesinlikle haramdır” diyerek şu açıklamaları yaptı:
“Bir defa burada yalan var. Kendi takımının lehine ter dökmek, çalışmak için imza atıyor. Karşı taraftan para alarak bu tarafta yapacağı işi yapmayarak kendi takımını yenik durumuna düşürüyor. Şimdi bunu anlamak için hoca olmaya da pek lüzum görmüyorum. Kendisine sordukları zaman kılıflar bahaneler bularak olanca gücünü sarf ettiğini belirterek yalan söylüyor. İkincide sözünü bozuyor. Vefasızlık yapıyor. Çünkü takıma anlaşmayla gelmiş ve buradan da para almış. Onlar da ayrı bir dava haramlığı helalliği. Bir de onlara girersek hiç çıkamayacağız onun için işin bu tarafından gidiyoruz.
Yani futbolun şu andaki durumu meşru ise; zaten gayri meşrunun içinde meşruluk arayamayız. Kaba kaçmayacak olsa başka misallerde verebilirim. Adam haram yaparken bir de mekruhunu soruyor. Mübarek yaptığın iş haramsa mekruhunu da bırak ne soruyorsun? Ama milletimizde böyle bir durum var. Şimdi futbolu da yeni yeni öğreniyorum. Hiç haberim de yok. Haberlere pek çıkmaz, spor bölümü başladı mı ben geçerim oradan. Dolayısıyla hiç alakam olmadı. Ama şimdi baş haber olunca, mecburen öbür haberlere geçinceye kadar dinlemek zorunda kalıyoruz. Zorunda kalırken de bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz. Sonradan öğreniyorum ki burada at yarışları gibi bahisler varmış. Kumarlar varmış. Şimdi top oynamak günah mı? Spor yapmak, top oynamak niye günah olsun? At yarışı niye günah olsun? Sünnettir. Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem yarıştı. Ama şimdi sen bahis açıp da atları parayla yarıştırırsan olur mu? ‘Allah için olan at var, şeytan için olan at var diyor’ Hadis-i Şerif. Allah yolunda gazaya gidersin, Allah yolundaki at olur. Kumar oynarsın at yarışı üzerinde şeytan yolunda olur. Bu Hadis-i Şerif sahihtir.
Burada sen hareket için spor yaparsın. Arkadaşlarla muhabbet olur. Bunlara bir şey demiyoruz. Şimdi eskiden derlerdi diz kapağından yukarı da avret yerine bakmak erkeğinde haram. Mesele o ne ya? Onun sonra bir de Maliki Mezhebi’nde meselesi çıkardılar. Maliki mezhebini de lüzum yok ki zaten. Bu seferde dediler madem günah deyip de müşteri azalacaksa şortu uzattılar. Şimdi Mekruh’tan çıktı iş. Mekruh’tan kurtarıldı ama bu nedir? Bahisler, kumarlar daha doluda gayri meşru bir şeyler çıktı. Şimdi onların detayında değiliz. Onu da bize soran zaten yok. Seyreden halkta ben işin içinde değilim. Ben sadece seyrediyorum. Kim gol atmış dediği için seninde bunu seyretmen haramdır diyecek halimiz kalmıyor. Çünkü işin içinde olan başka seyreden seyirci başka. Şimdi seyircilerin yaptığına direk haram diyemeyiz. Gidip para verip içki mi aldı da içti? Adamın oyununu seyretti. Buna haramdır diyecek halimiz yok. Tabi şu var: ‘Malayani’ yani ‘Dünyaya ve ahirete, iki tarafa da yaramayacak ve Müslümanlığı güzel olan insanların boş vakit harcayamayacağı şeyler demek durumundayız. Tabi hadis-i şerife göre ‘Helal bellidir, haram bellidir.’ Kolay bir şey değil ‘İzlemek haramdır’ demek. Yani halkın seyretmesi, bilet alması, gitmesi gibi şeylere haram diyecek halimiz yok. Ben öbür işleyişten bahsediyorum. İçerideki dönen dolaplar ayrı bir dava.
Ama şimdi burada haramın içindeki mekruh kabilinden sorulacak olursa, bunun neresine fetva verilecek. Öbür taraftan ele alırsak bunun tutulacak tarafı mı var?! Zaten yaptığın iş belli. İşin içinde iş. Başka tarafla anlaş, burayı kandır. Hainlik yap sözü boz. Buraya olanca gücümle gayret edeceğim diye para al teminat ver. Ondan sonra, ona uy hareket yapma orası gol yesin, kaybetsin. Diğer taraftan ayrı para al. Hiç tutulacak bir tarafı da yok. Şike kesinlikle haramdır. Kitabına fetvasına uyduramayız.”