Reha Muhtar'dan olay Tarık Akan yazısı: Emel Sayın yüzünden işkence gördü!
Reha Muhtar, Tarık Akan'ın 12 Eylül'de işkence görmesini o dönem yaşadığı aşka bağladı
Vatan gazetesi yazarı Reha Muhtar, geçen hafta hayatını kaybeden sanatçı Tarık Akan’ı köşesine taşıyarak, Akan’ın 12 Eylül döneminde işkence görmesini Emel Sayın’la daha önce yaşadığı aşka bağladı. Muhtar'ın iddiasına göre, Emel Sayın 12 Eylül döneminin üst rütbeli bir komutanıyla aşk yaşadı ve bu yüzden daha önce ilişkisi olan Tarık Akan 12 Eylülcülerin hedefi oldu.
Tarık Akan’ın 1970’li yılların başında Emel Sayın’la 4 yıllık bir birliktelik yaşadığını ifade eden Reha Muhtar, “12 Eylül öncesi Tarık Akan; solcu devrimci bir sanatçı olarak bilinmiyor” diye yazdı ve yazısını şöyle bitirdi:
“Tarık Akan; ilk zamanlar “çok başka dünyaların popüler figürü, Hababam Sınıfı’nın starı olduğu halde, işkencelerden ve en ağır mahkeme süreçlerinden geçiriliyor...” Emel Sayın’la yaşadığı hayatının ilk büyük aşkının ve Emel Sayın’ın yıllar sonra 12 Eylül’ün muktedir bir komutanıyla yaşadığı söylenen ilişkisinin; “Tarık Akan’a yönelik özel garezde bir etkisi var mı acaba?.. Kim bilebilir?..”
İşte o yazının bir kısmı:
Birkaç gün önce sonsuzluğa uğurlanan Tarık Akan’ın Emel Sayın’la yaşadığı “dört yıllık büyük aşk” gazetelerin sayfalarını süslüyor...
O günlerin tanığı olan birçok kişiye göre, zamanında birçok ilişkisi olan Tarık Akan’ın Emel Sayın’a duyduğu aşk; “hayatının gerçek anlamda ilk aşkı” oluyor...
***
Emel Sayın; Tarık Akan’ın vefatının ardından; onunla fotoğraflarını koyup;
-“Elveda sevgili... Tarık...” demekten çekinmiyor...
***
Tarık Akan-Emel Sayın aşkı, yıllar yılı özellikle gizli tutuluyor, üzerindeki örtü kapatılmaya çalışılıyor...
***
Gazeteci; “Tarık Akan’ın yaşadığı Emel Sayın aşkının ağır bedelini 12 Eylül günlerinde üzerindeki özel garez nedeniyle fazlasıyla ödediğini düşünüyor...” Böyle düşünmesine neden olan olaylar, ilginç bir senaryoyla birbirlerine bağlanıyorlar...
TARIK AKAN-EMEL SAYIN AŞKI YILLARI...
“Feryat” filmi 1972 yılında çekilen bir Tarık Akan-Emel Sayın filmi olarak ortaya çıkıyor...
1973 yılında ise ikili Yalancı-Yarim filminde birlikte oynuyorlar...
***
İkilinin üçüncü filmleri Mavi Boncuk 1975 yılında çekiliyor ve Türk sinemasında unutulmaz bir iz bırakıyor...
***
Tarık Akan-Emel Sayın aşkı; Sayın’ın eşinden ayrıldığı 1973 yıllarında başlıyor...
Dört yıl sürüyor...
Bu aşkı her iki sanatçı üzerinden 40 yıl geçtikten sonra bile “güzel ve değerli bir şekilde anıyorlar...”
TARIK AKAN’IN ÜÇ DÖNEMİ...
Aşk, 1977-78’lere gelindiğinde bitiyor...
Tarık Akan Türk sinemasının gelmiş geçmiş en iyi filmi olan Hababam Sınıfı’ndaki Damat Ferit rolüyle, milyonlarca izleyicinin hafızasına kazınıyor...
***
Hababam Sınıfı’nın Damat Ferit’i Türk sinema seyircisi üzerinde öyle bir etki bırakıyor ki, yılların jönü Tarık Akan, filmlerde başrolünü paylaştığı Emel Sayın gibi sanatçılarla değil, Hababam Sınıfı’yla anılmaya başlıyor...
***
Tarık Akan’ın sinema hayatında üç bölümden söz edebiliriz...
Yeşilçam’ın ünlü aktristlerinin karşısına sinemanın jönü olarak çıktığı kendisini kabul ettirdiği yıllar, birinci dönemine tekabül ediyor...
***
1975 yılındaki Hababam Sınıfı; aktörün ikinci döneminin unutulmaz filmi ve milyonlar üzerindeki en derin iz bırakan eseri olarak görülüyor...
***
Tarık Akan’ın üçüncü dönemi ise, Melike Demirağ ve Tuncel Kurtiz’le oynadığı Sürü filmiyle başlıyor, 1982’de Yılmaz Güney’in Yol filmindeki rolüyle “peek” yapıyor...
TARIK AKAN’IN 12 EYLÜL İŞKENCELERİNE GİRMESİNİN KODLARI...
Gazeteci’nin; Tarık Akan’a yönelik en gaddar 12 Eylül işkenceleriyle ilgili, aklından bir türlü çıkmayan soru yıllar geçse de güncelliğini koruyor...
***
-“Neden Tarık Akan özellikle hedefe konuyor 12 Eylül günlerinde?.. Ne bunun görünmeyen nedeni?..”
***
1980’li yılları öncesi, “Türk Solu’nda anılan sanatçıların hayatlarını bilen Gazeteci” için, “Tarık Akan’ın 12 rejiminde en büyük hedeflerden biri haline gelmesi”nde bir bit yeniği var...
***
12 Eylül öncesi Tarık Akan; solcu devrimci bir sanatçı olarak bilinmiyor...
Hababam Sınıfı’nın muhteşem Damat Ferit’i, Türk sinemasının jönü, ve Maden ile Sürü filmlerinin de başrol oyuncusu olarak “sol tandanslı biri olarak” biliniyor...
***
Bu özellikleri, o günlerde Tarık Akan’dan “bir sosyalist sanatçı figürü” çıkartmak için yeterli değil... Tarık Akan; 12 Eylül öncesinin; sosyalist sanatçılar kategorisinde; bir Yılmaz Güney; bir Ruhi Su, bir Timur Selçuk, bir Yaşar Kemal, bir Zülfü Livaneli, bir Erkan Yücel, bir Rahmi Saltuk, bir Şanar Yurdatapan değil...
***
Bu sanatçılar “sosyalist kimlikleriyle” çok ön plana çıkan sanatçılar...
***
Öyleyse 12 Eylül askeri rejimi “Türk sinemasının en popüler, en yakışıklı, en jön, en muhteşem filminin Damat Ferit”ini neden hedefe koyuyor ve 12 yıl hapisle yargılıyor...
***
İki buçuk ay hücrede yatırıyor...
Hayatı zindan ediyor ona?.. Anasından emdiği sütü burnundan getiriyor...
Yazının tamamı için tıklayın...