31 Mar 2017 11:18
Son Güncelleme: 23 Kas 2018 22:35
Rasim Ozan Kütahyalı ve Nagehan Alçı'ya hak ettikleri ödül verildi!
İnternette yayın yapan haftalık sinema dergisi Arka Pencere’nin geleneksel Altın Kestane Ödülleri sahiplerini buldu.
Yerli filmleri “en fena” ölçütüyle değerlendiren 8. Altın Kestane
Ödülleri, 23 sinema yazarı ve kültür-sanat gazetecisinden oluşan
Büyük Jüri’nin oylarıyla belirlendi. 2016’nın “en fena” ödüllerini
Rasim Ozan Kütahyalı ve Nagehan Alçı’nın rol aldığı “Adam Mısın!”
adlı film, sildi süpürdü.
İşte toplam yedi dalda 2016’nın en fena film, yönetmen, oyuncu performansları, özel ödüller ve Altın Kestane Jürisi’ni oluşturan isimler:
EN FENA FİLM
ADAM MISIN! (EMİR KHALİLZADEH)
2016 yılı boyunca sinemalarımızda toplam 139 yerli filmin ticari gösterime girdiğini düşündüğümüzde ve bu yapımların ‘yarıya yakınına’ baktığımızda, 8. Altın Kestane Ödülleri’nde kıran kırana bir rekabet yaşanacağını öngörmüştük. Ancak hiç de öyle olmadı ve bir film çıkıp aday olduğu tüm kategorilerde tüm rakiplerine ciddi fark attı, nal toplattı, toz yutturdu. Emir Khalilzadeh’nin yönettiği “Adam Mısın!”, kendisine ‘yakın rakip’ bile tanımayarak tulum çıkarttı, Altın Kestane’yi tam dört dalda havaya kaldırdı ve bu yılın uzak ara tartışmasız şampiyonu oldu.
Televizyon ekranında, elinizde kumanda aleti varken dahi tahammül edilmesi imkansız “Beyaz Futbol” ekibinin bir oteldeki maceralarını komedi iddiasıyla anlatmaya kalkışan filmle ilgili tüm sürecin tebessüm ettirici tek yanı, başrol oyuncularından Sinan Engin’in “Büyük konuşuyorum, gülmeyene parasını iade edeceğim. Gişede ‘Düğün Dernek’i geçebiliriz” demesi oldu. Engin, çıtayı 7 milyon seyirciye kadar yükseltmişti ama “Adam Mısın!” bir ayda 80 bin seyirciye zor ulaşarak yılın en mükemmel hezimetini yaşadı.
“Baştan sona her şeyiyle sapır sapır dökülen” bir film bulmak zordur… Altın Kestane Ödülleri Büyük Jürisi de bulmuşken kıymetini bildi ve diğer adaylar arasında gösterilen “Bir Baba Hindu”, “Emicem Hospital”, “Somuncu Baba: Aşkın Sırrı”, “Sevdam Gözlerinde Kaldı”yı neredeyse görmezden gelerek ‘beş kalas ve bir heves’le çekilen “Adam Mısın!”ı tahtına oturttu. Tebrik ediyoruz.
EN FENA YÖNETMEN
EMİR KHALİLZADEH (ADAM MISIN!)
2014 tarihli “Çılgın Kamp”tan tanıdığımız reklam yönetmenliği kökenli Emir Khalilzadeh, 2016’da gösterime giren diğer çalışması “Müthiş Bir Film”de de gayet yerinde bir Altın Kestane performansı göstermişti ama ipi hiç zorlanmadan “Adam Mısın!” sayesinde göğüsledi.
Sinema tarihimize, “Bir reklam yönetmeni, baştan sona bir otelin reklamını yapmak için neden sinema filmi çeker?” sorusunu armağan eden, bir filmi ‘film’ yapan hiçbir temel unsura saygı göstermeyen ve muazzam bir sinema heyelanına imza atan Khalilzadeh’nin bu başarısını, önümüzdeki günlerde seyredeceğimiz “Eski Sevgili”de de sürdürüp sürdürmeyeceği büyük merak konusu.
EN FENA KADIN OYUNCU
NAGEHAN ALÇI (ADAM MISIN!)
“Adam Mısın!”ın eş kontenjanından oyuncusu Nagehan Alçı, o nobran kalabalık ve harala gürele içinde ‘bataklıkta açan nilüfer’ olmayı hedeflemişse de sonuç kendisi için oyunculuk hezimetinden öteye geçemedi. Televizyon tartışma programlarında yıllardır kılıktan kılığa giren bir gazetecinin bu kez ‘kendisini’ bir türlü canlandıramaması, büyük soru işaretleri yarattı, hayretler uyandırdı. Alçı, tanım kaldırmaz performansıyla, “Emicem Hospital”ın Wilma Elles’i ve “Hesapta Aşk”ın Derya Şensoy’u gibi rakibeleri arasından kolayca sıyrılmayı başardı. Kendisini, sinema alanındaki bu ilk ödülünden ötürü bir kez daha kutluyor, başarılarının daim olmasını diliyoruz.
EN FENA ERKEK OYUNCU
RASİM OZAN KÜTAHYALI (ADAM MISIN!)
Filmin adı dört dörtlüktü, set adeta ev havasındaydı, rol arkadaşları tam takımdı, belli ki yönetmen “Bana kütük de getirseniz oynatmayı beceririm” garantisi vermişti ama Kütahyalı’nın kendisini rolüne bir türlü kaptıramadığı, havaya giremediği çok belliydi. ROK, Ertem Şener’in, Ahmet Çakar’ın, Sinan Engin’in, Abdülkerim Durmaz’ın kimi sahnelerde yakalayabildiği ‘çılgınca deneysel’ oyunculuk gücünden hiç ama hiç nasiplenmediğini kameraya sürekli ‘ışığa yakalanmış tavşan’ gibi bakarak fazlasıyla kanıtladı ve Altın Kestane’sini hiç zorlanmadan cebe indirdi. Bu ödülün sinema dünyasından Kütahyalı’ya yeni tekliflerin önünü açmasını umut ediyoruz.
ALARM ZİLİ ÖDÜLÜ
ÇAĞAN IRMAK
Çağan Irmak filmografisini açmaya, başyapıt düzeyindeki çalışmalarını saymaya gerek duymuyoruz. Ama 2016’da seyirci karşısına çıkan “Benim Adım Feridun”un parlak bir kariyerin dip noktasına oturduğunu; uzun, sıkıcı ve vasat bir film olmaktan kurtulamadığının, başarısız bir edebiyat uyarlaması gerçekleştirdiğinin altını çizmeyi de gerekli görüyoruz. Alarm zilini bu yıl Çağan Irmak için çalarken, devamını dilememeyi de ihmal etmiyoruz.
ALTIN ÇINGIRAK ÖDÜLÜ
ANTAKYA, EDİRNE, MALATYA, VAN FİLM FESTİVALLERİ
2016’nın Türkiye açısından her açıdan zor, krizlerle dolu bir yıl olduğu malum. Hal ve gidişin öncelikle sanatsal faaliyetleri etkilediği, pek çok iptal yaşandığı da bir gerçek. Ancak yıl boyunca Antakya, Edirne, Malatya ve Van’da gerçekleştirileceği açıklanan film festivallerinin ‘makul sınırları’ aşan uygulamalara gittiği de biliniyor. Büyük Jüri, çoğu kez davetli ve konuklara haber bile vermeden alınan iptal kararları ya da kentte bir film festivali düzenlendiğinden habersizmiş gibi davranan yetkililer nedeniyle bu yılın Altın Çıngırak Ödülü için doğru adres bulmakta fazla zorlanmadı.
JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ
SİNEMA DESTEKLEME KURULU
Kültür Bakanlığı bünyesindeki Sinema Destekleme Kurulu’nun ‘torpille’ daha iyi çalıştığı ezelden beri dile getirilirdi ama 2016’daki destekleme-desteklememe tercihlerinin bunun da ötesine geçtiği çok belli oldu. Projeye değil sinemacının düşünce yapısına göre belirlenen kriterler, kurulu ve kararlarını bir kez daha tartışma konusu haline getirdi. Altın Kestane Ödülleri Büyük Jürisi, bu yılın özel ödülünü sahibine oybirliğiyle iletiyor...
8. ALTIN KESTANE ÖDÜLLERİ BÜYÜK JÜRİSİ
Ali Ercivan, Bilgehan Aras, Burçin S. Yalçın, Cumhur Canbazoğlu, Çağdaş Günerbüyük, Deniz Yavuz, Erkan Aktuğ, Erman Ata Uncu, Esin Küçüktepepınar, Janet Barış, Muhsin Akgün, Murat Erşahin, Murat Özer, Müjde Işıl, Nil Kural, Okan Arpaç, Olkan Özyurt, Selin Gürel, Şenay Aydemir, Talip Ertürk, Tunca Arslan, Tuncer Çetinkaya, Uğur Vardan.
İşte toplam yedi dalda 2016’nın en fena film, yönetmen, oyuncu performansları, özel ödüller ve Altın Kestane Jürisi’ni oluşturan isimler:
EN FENA FİLM
ADAM MISIN! (EMİR KHALİLZADEH)
2016 yılı boyunca sinemalarımızda toplam 139 yerli filmin ticari gösterime girdiğini düşündüğümüzde ve bu yapımların ‘yarıya yakınına’ baktığımızda, 8. Altın Kestane Ödülleri’nde kıran kırana bir rekabet yaşanacağını öngörmüştük. Ancak hiç de öyle olmadı ve bir film çıkıp aday olduğu tüm kategorilerde tüm rakiplerine ciddi fark attı, nal toplattı, toz yutturdu. Emir Khalilzadeh’nin yönettiği “Adam Mısın!”, kendisine ‘yakın rakip’ bile tanımayarak tulum çıkarttı, Altın Kestane’yi tam dört dalda havaya kaldırdı ve bu yılın uzak ara tartışmasız şampiyonu oldu.
Televizyon ekranında, elinizde kumanda aleti varken dahi tahammül edilmesi imkansız “Beyaz Futbol” ekibinin bir oteldeki maceralarını komedi iddiasıyla anlatmaya kalkışan filmle ilgili tüm sürecin tebessüm ettirici tek yanı, başrol oyuncularından Sinan Engin’in “Büyük konuşuyorum, gülmeyene parasını iade edeceğim. Gişede ‘Düğün Dernek’i geçebiliriz” demesi oldu. Engin, çıtayı 7 milyon seyirciye kadar yükseltmişti ama “Adam Mısın!” bir ayda 80 bin seyirciye zor ulaşarak yılın en mükemmel hezimetini yaşadı.
“Baştan sona her şeyiyle sapır sapır dökülen” bir film bulmak zordur… Altın Kestane Ödülleri Büyük Jürisi de bulmuşken kıymetini bildi ve diğer adaylar arasında gösterilen “Bir Baba Hindu”, “Emicem Hospital”, “Somuncu Baba: Aşkın Sırrı”, “Sevdam Gözlerinde Kaldı”yı neredeyse görmezden gelerek ‘beş kalas ve bir heves’le çekilen “Adam Mısın!”ı tahtına oturttu. Tebrik ediyoruz.
EN FENA YÖNETMEN
EMİR KHALİLZADEH (ADAM MISIN!)
2014 tarihli “Çılgın Kamp”tan tanıdığımız reklam yönetmenliği kökenli Emir Khalilzadeh, 2016’da gösterime giren diğer çalışması “Müthiş Bir Film”de de gayet yerinde bir Altın Kestane performansı göstermişti ama ipi hiç zorlanmadan “Adam Mısın!” sayesinde göğüsledi.
Sinema tarihimize, “Bir reklam yönetmeni, baştan sona bir otelin reklamını yapmak için neden sinema filmi çeker?” sorusunu armağan eden, bir filmi ‘film’ yapan hiçbir temel unsura saygı göstermeyen ve muazzam bir sinema heyelanına imza atan Khalilzadeh’nin bu başarısını, önümüzdeki günlerde seyredeceğimiz “Eski Sevgili”de de sürdürüp sürdürmeyeceği büyük merak konusu.
EN FENA KADIN OYUNCU
NAGEHAN ALÇI (ADAM MISIN!)
“Adam Mısın!”ın eş kontenjanından oyuncusu Nagehan Alçı, o nobran kalabalık ve harala gürele içinde ‘bataklıkta açan nilüfer’ olmayı hedeflemişse de sonuç kendisi için oyunculuk hezimetinden öteye geçemedi. Televizyon tartışma programlarında yıllardır kılıktan kılığa giren bir gazetecinin bu kez ‘kendisini’ bir türlü canlandıramaması, büyük soru işaretleri yarattı, hayretler uyandırdı. Alçı, tanım kaldırmaz performansıyla, “Emicem Hospital”ın Wilma Elles’i ve “Hesapta Aşk”ın Derya Şensoy’u gibi rakibeleri arasından kolayca sıyrılmayı başardı. Kendisini, sinema alanındaki bu ilk ödülünden ötürü bir kez daha kutluyor, başarılarının daim olmasını diliyoruz.
EN FENA ERKEK OYUNCU
RASİM OZAN KÜTAHYALI (ADAM MISIN!)
Filmin adı dört dörtlüktü, set adeta ev havasındaydı, rol arkadaşları tam takımdı, belli ki yönetmen “Bana kütük de getirseniz oynatmayı beceririm” garantisi vermişti ama Kütahyalı’nın kendisini rolüne bir türlü kaptıramadığı, havaya giremediği çok belliydi. ROK, Ertem Şener’in, Ahmet Çakar’ın, Sinan Engin’in, Abdülkerim Durmaz’ın kimi sahnelerde yakalayabildiği ‘çılgınca deneysel’ oyunculuk gücünden hiç ama hiç nasiplenmediğini kameraya sürekli ‘ışığa yakalanmış tavşan’ gibi bakarak fazlasıyla kanıtladı ve Altın Kestane’sini hiç zorlanmadan cebe indirdi. Bu ödülün sinema dünyasından Kütahyalı’ya yeni tekliflerin önünü açmasını umut ediyoruz.
ALARM ZİLİ ÖDÜLÜ
ÇAĞAN IRMAK
Çağan Irmak filmografisini açmaya, başyapıt düzeyindeki çalışmalarını saymaya gerek duymuyoruz. Ama 2016’da seyirci karşısına çıkan “Benim Adım Feridun”un parlak bir kariyerin dip noktasına oturduğunu; uzun, sıkıcı ve vasat bir film olmaktan kurtulamadığının, başarısız bir edebiyat uyarlaması gerçekleştirdiğinin altını çizmeyi de gerekli görüyoruz. Alarm zilini bu yıl Çağan Irmak için çalarken, devamını dilememeyi de ihmal etmiyoruz.
ALTIN ÇINGIRAK ÖDÜLÜ
ANTAKYA, EDİRNE, MALATYA, VAN FİLM FESTİVALLERİ
2016’nın Türkiye açısından her açıdan zor, krizlerle dolu bir yıl olduğu malum. Hal ve gidişin öncelikle sanatsal faaliyetleri etkilediği, pek çok iptal yaşandığı da bir gerçek. Ancak yıl boyunca Antakya, Edirne, Malatya ve Van’da gerçekleştirileceği açıklanan film festivallerinin ‘makul sınırları’ aşan uygulamalara gittiği de biliniyor. Büyük Jüri, çoğu kez davetli ve konuklara haber bile vermeden alınan iptal kararları ya da kentte bir film festivali düzenlendiğinden habersizmiş gibi davranan yetkililer nedeniyle bu yılın Altın Çıngırak Ödülü için doğru adres bulmakta fazla zorlanmadı.
JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ
SİNEMA DESTEKLEME KURULU
Kültür Bakanlığı bünyesindeki Sinema Destekleme Kurulu’nun ‘torpille’ daha iyi çalıştığı ezelden beri dile getirilirdi ama 2016’daki destekleme-desteklememe tercihlerinin bunun da ötesine geçtiği çok belli oldu. Projeye değil sinemacının düşünce yapısına göre belirlenen kriterler, kurulu ve kararlarını bir kez daha tartışma konusu haline getirdi. Altın Kestane Ödülleri Büyük Jürisi, bu yılın özel ödülünü sahibine oybirliğiyle iletiyor...
8. ALTIN KESTANE ÖDÜLLERİ BÜYÜK JÜRİSİ
Ali Ercivan, Bilgehan Aras, Burçin S. Yalçın, Cumhur Canbazoğlu, Çağdaş Günerbüyük, Deniz Yavuz, Erkan Aktuğ, Erman Ata Uncu, Esin Küçüktepepınar, Janet Barış, Muhsin Akgün, Murat Erşahin, Murat Özer, Müjde Işıl, Nil Kural, Okan Arpaç, Olkan Özyurt, Selin Gürel, Şenay Aydemir, Talip Ertürk, Tunca Arslan, Tuncer Çetinkaya, Uğur Vardan.