Oray Eğin sorguladı: Medya eşcinsel cinayeti haberlerini nasıl vermeli?
Habertürk yazarı Oray Eğin, yönetmen Kemal Uzun cinayetinin ardından medyanın eşcinsel cinayetlerini verme şeklini sorguladı.
Ünlü yönetmen Kemal Uzun'un evinde vahşice öldürülmesi medyada yeni bir tartışmaya neden oldu.
Habertürk yazarı Oray Eğin, daha önce yer alan eşcinsel haberlerini alt alta sıralayarak medyanın bu tür haberlere bakış açısını sorguladı.
İşte Oray Eğin'in bugünkü yazısından "Bir cinayetin anatomisi" başlıklı o bölüm:
GALATASARAY Lisesi’nde Fransızca öğretmeni olarak çalışan 34 yaşındaki Roland Eugene Pele evinde telle boğularak öldürüldü.
Lokanta işletmecisi Cevat Tuksavul, internetten tanıştığı iki genç erkek tarafından boğazı kesilip defalarca bıçaklanarak can verdi.
Manken ajansı sahibi Deniz Tüney parkta tanıştığı iki genç erkeği evine götürdü, boğazı kesilerek cinayete kurban gitti.
45 yaşında ticaretle uğraşan Aziz Çabuk, para karşılığı birlikte olduğu dört genç erkek tarafından birkaç gün sonra öldürüldüğünde beyni ezilmiş, penisi kesilmiş ve çıplak haldeydi.
DJ Emre Kuytu, gazeteci Baki Koşar, radyo solisti Özdemir Hunca, 20 yerinden bıçaklanan işçi emeklisi Ekrem Yılmaz...
Kemal Uzun’un ölümü de yöntem ve işleyiş olarak bu ölümlerden farklı değil.
HABERİ NASIL VERMELİ?
Mahremiyeti korumak adına bilinen bir eşcinsel cinayeti haberini bu ana unsurdan arındırılmış şekilde “anlayan anlar” diyerek mi vereceğiz? Yoksa bu cinayetin geçmişten gelen bir sürecin devamı olduğuna mı vurgu yapacağız?
Kemal Uzun cinsel kimliğini gizleyen biri değildi. Kaldı ki, haberin unsurları okunduğunda da yöntem ve işleyiş olarak tipik bir eşcinsel cinayeti olduğunu anlamak mümkün.
Kopya cinayetler gibi eşcinsellerin öldürülmesi de genellikle birbirine benzer özellikler taşıyor. Hikâye sanal ya da reel ortamda bir yerde tanışma ve karşılıklı çekimle başlıyor. Kimse kimseyi kandırıp tuzağa düşürmüyor, ortada bir rıza var. Ancak adı konulmamış tedirginliği atmak için içki devreye giriyor. Alkol, katil için cinayetin öncesi ve sonrasındaki her şeyi açıklamasını sağlayacak, arkasına sığınacağı bir araç. Eşcinsel için cinsel fanteziyi hızlandıracak bir kısa yol.
Mutlu sonla bitmeyen hikâyenin ortasında bir yerde mutlaka bir tartışma çıkıyor; polis ifadelerinden okuduğumuza göre ya maddi bir anlaşmazlık ya da cinsel birleşimle ilgili bir sorun şiddeti tetikliyor.
Cinayet mafya infazı gibi kafaya sıkılan tek kurşun ya da kalbe indirilen bir-iki bıçak darbesiyle değil. Şiddet mutlaka grotesk bir cinayet pornografisi, abartılı bir hıncın dışavurumu. Tercih edilen silah da hemen her zaman bedene “sokulan” bıçak. Boynun kesilmesi yetmiyor, beden onlarca öldükten sonra da bıçakla tecavüze uğruyor.