15 Eki 2010 13:09
Son Güncelleme: 23 Kas 2018 11:43
MUTFAKTAN GELMEK YETMEZ İYİ YEMEK PİŞİRMEK GEREK!
Cine5 Haber'in ekran yüzleri Aslıgül Atasagun, Türkan Varol, Ayla Çetinkaya ve Yusuf Baykal Bozkurt kanalın habercilik anlayışını anlattı.
Aslıgün Atasagun / (Cine5 Ana Haber Bülteni): Mutfaktan gelmek yetmez iyi yemek pişirmek gerek
Hafta içi Cine5’in ana haber bülteni size emanet. Kanalın habercilik anlayışını sizden dinleyebilir miyiz?
- Haber genel yayın yönetmenimiz Bülent Çöltekin’in vizyonu, haber ne olursa olsun son derece yalın ve objektif bir çizgide, olması gerektiği gibi izleyiciye aktarmak. Özellikle ana haber bültenleri arasındaki rekabet büyüdükçe, izlenirliği artırmak uğruna amaç abartılıyor. Biz Cine5 haber ekibi olarak mütevazı olamayacağımız büyük bir başarı elde ettik, bu da reytinglerde ispatlandı. Düşük maliyetle izlenirlik oranını artırmak başarıdır, biz de diğer kanallardan çok daha düşük maliyetle bu işi başarıyoruz.
Ana haber bültenlerindeki kadın sunucu hâkimiyeti birkaç yıl önce yerini erkeklere bıraktı. Bu durumun değişeceğini düşünüyor musunuz?
- Dört büyük kanalın ana haber bültenlerinde erkekler ön planda. Senelerini haberciliğe adamış isimler ana haber sunuyor, olması gereken de bu. “Aynı fırsat senelerini haberciliğe adamış bir kadına verilmiyor” demeyelim, çünkü bu işte istikrar önemli, kalıcılık önemli. Geçmişte yetişen başarılı kadın haberci sayısı daha az. Bakın, Ayşenur Arslan senelerin habercisi. Yıllardır bu işin arka planında sihirli kalemdi, şimdi tecrübesi ve birikimiyle ekran önünde. Daha fazla Ayşenur Arslan’lar yetişmeli ki, bu durum değişsin.
Siz kendinizi nasıl yetiştirdiniz, neler yaptınız?
- Fransız Pierre Loti Lisesi’nden sonra Georgetown Üniversitesi’nde Siyasal Bilgiler okudum. Üç lisan biliyorum. Meslekte 12’nci seneye girdim. İşe stajyer olarak başladım, kameramanlık, muhabirlik, editörlük, dış haberler gibi pek çok alanda tecrübe edindim. Habertürk’te haber muhabiriyken, o dönemki müdürüm yaptığım bir haber üzerine beni kamera önüne oturttu. Farklı kanallarda çalıştım, seçim programı ve öğle haber bülteni hazırlayıp sundum. Kanal D, FOX, atv’de ana haber sundum. Ama benim için her bülten ana haber değerindedir. Önemli olan yaptığın işten keyif almaktır, öğrenmeye devam etmektir. Bu işin mutfağından gelmek de yeterli değil, iyi yemek pişirmeyi öğrenmediyseniz, kamera önünde kalıcı olmanız mümkün değil.
Türkan Varol (Cine5 Öğle Haberleri) Pollyanna olamam ama şaşırtabilirim
Öğle haberlerinin sizin için önemi nedir?
- 15 yıldır bu meslekteyim. Haber maratonuna başladığım ilk yıllarda her kuşakta tecrübem oldu. Star TV’de uzun yıllar hafta sonu ana haber koltuğunda oturdum. Aslında haber, doğrudan hayat demek. Öğle kuşağı da hayatın temposunu yakaladığım bir saat. Adı üstünde, günün tam ortası. Sabahın koşuşturmasını atlatıp, akşamın telaşı sürerken verilen o soluklanma molasında seyircilerimize günün getirdiklerini aktarıyoruz.
Diğer kanallardaki öğle haberlerinden farkı nedir sizin programınızın?
- Her anıyla yaşayan bir bülten hazırlıyoruz. Kocaman bir ayna tutuyoruz hayata ama seyirciyi bunaltmadan ve yormadan. Haber bir ekip işi, bizim ekibimiz de aile olmanın ne demek olduğunu iyi bilen, tecrübeyi her metinde bir kez daha vurgulayan habercilerden kurulu. Haliyle ortaya özgün bir haber bülteni çıkıyor.
Öğrencilik yıllarınızda da sunucu olmayı mı hayal ediyordunuz?
- Aslında benim hayalimde kitap yazmak vardı hep. Öğretmenlerimin telkinleri de bu yönde oldu. Ama Flash TV’de habercilik serüvenime başladım, atv ve Star TV duraklarından sonra şimdi de Cine5 ailesinin ferdiyim. 15 yıllık bu serüven bana çok şey kattı. Haberciliğin verdiği refleksle bir Pollyanna olamayacağım belki ama bir gün seyircilerin karşısına bambaşka bir yüzümle çıkabilirim.
Ayla Çetinkaya (Cine5 Gece Haberleri)Sigorta satmaya gittim, sunucu oldum
Cine5 Gece Haberleri’nin diğer gece haber bültenleri arasında ayrıcalıklı bir yeri var mı?
- Cine5 ailesi olarak, habercilikte benimsediğimiz önemli unsurlar var; çok geniş bir yelpazede, her yerden doğru bilgi alabilmek, bu bilgileri en sade ve anlaşılabilir şekilde, izleyiciye onları sıkmadan aktarabilmek. Cine5 Gece Haberleri de bu rotadan hareketle, samimi bir atmosferde, günün gelişmelerini kısa ve öz şekilde izleyiciyle buluşturuyor...
Yıllardır hem haberin mutfağında hem de kamera önündesiniz. Meslek yaşamınızda öğrendiğiniz en önemli şey nedir?
- Bunca yıllık meslek deneyimimde öğrendiğim en önemli şey; gerçek anlamda bir ekip işi yaptığımız. Haber koordinatörü, editör, muhabir, prodüktör, yönetmen, reji ekibi, hepsi ortaya çıkan bütünün çok kıymetli birer parçası. Her biri çok değerli ve yaptıkları işi benimseyen, aşkla yapan insanlar. Zaten aşk yoksa üretemezsiniz. Ben bu anlamda kendimi oldukça şanslı addediyorum, çünkü çok kıymetli bir ekiple çalışıyorum. Bu işi aşkla yaparsanız, izleyiciyle vuslatınız muhteşem olur.
Üniversitenin Radyo-Televizyon bölümünde okuyan çoğu öğrenci sunucu olmak ister. Sizin de öğrencilik yıllarınızdaki hayaliniz sunucu olmak mıydı?
- Televizyon sunuculuğu bir vitrin işi olduğundan, hemen herkese cazip görünen bir sihirli kutu. Ancak bu işin vitrinine değil de, vitrin arkasına odaklanılırsa, başarı şansı çok daha yüksek olur. Tüm samimiyetimle söylüyorum ki, hiç vitrinde olmadı gözüm. Tam bir tesadüfle başladım sunuculuğa. Ankara’daki okul yıllarımda part-time çalışıyordum. Sigorta satmaya gittiğim bir radyo sahibi, sesimi ve diksiyonumu fark edip beni apar topar stüdyoya soktu ve anons yaptırdı. Ardından radyo spikerliğine başladım, ancak hemen habere yöneldim. Çünkü bana önce araştırıp öğrenmek sonra sunuculuk yapmak daha cazip geldi. Daha sonra yerel bir televizyon kanalında, haber spikerinin rahatsızlanmasıyla bir anda kendimi ekranda buldum...
Yusuf Baykal Bozkurt (Cine5 Hafta Sonu Ana Haber Bülteni) Bu takımda yedek yok, herkes as
Yusuf Bey, sizin habercilik maceranız nasıl başladı?
- 1996 yılında TRT’de stajyer olarak başladım işe. Kurgu odalarına kaset götürüyordum. Daha sonra radyoda haber spikerliği yaptım. Ardından TGRT, atv, TV NET ve Cine5’te hem seslendirme yaptım hem de haber sundum.
Hafta sonu ana haber bültenini sunmak, yedek oyuncuyken oyuna girmek gibi algılanır ama siz tecrübeli bir isimsiniz. Ana haber koltuğuna oturmak için ne gibi niteliklerin bulunması gerekiyor?
- Teşekkür ederim ama katılmıyorum bu düşüncenize. Bir takım olduğumuz doğrudur ama bizde yedek yoktur, herkes astır. Ana haber koltuğunda oturuyor olmak gurur verici. Ama o koltukta oturmak için sadece güzel bir sese, düzgün bir fiziğe sahip olmanız yetmiyor, biraz da haberci olmanız gerekiyor.
Siz aynı zamanda dublaj sanatçısısınız. Peki biz hangi işlerde duyduk sesinizi?
- İlk olarak TRT’de “Richie Rich”, “Afacan Dennis”, “Jetgiller”, “Ayı Yogi”, “Bugs Bunny” gibi birçok çizgi filmde dublaj yaptım. “Evde Tek Başına”, “Vanilla Sky”, “007 James Bond”, “The Bounty”, “Underground”, “Vampirle Görüşme”, “Cesur Yürek”, “6 Gün 7 Gece”, “Fantastik Dörtlü”, “Şeytanın Avukatı” da dublajını yaptığım filmlerden bazıları. Ama seslendirme yaptığım reklam filmleri hafızalarda daha çok yer etmiş...
Hafta içi Cine5’in ana haber bülteni size emanet. Kanalın habercilik anlayışını sizden dinleyebilir miyiz?
- Haber genel yayın yönetmenimiz Bülent Çöltekin’in vizyonu, haber ne olursa olsun son derece yalın ve objektif bir çizgide, olması gerektiği gibi izleyiciye aktarmak. Özellikle ana haber bültenleri arasındaki rekabet büyüdükçe, izlenirliği artırmak uğruna amaç abartılıyor. Biz Cine5 haber ekibi olarak mütevazı olamayacağımız büyük bir başarı elde ettik, bu da reytinglerde ispatlandı. Düşük maliyetle izlenirlik oranını artırmak başarıdır, biz de diğer kanallardan çok daha düşük maliyetle bu işi başarıyoruz.
Ana haber bültenlerindeki kadın sunucu hâkimiyeti birkaç yıl önce yerini erkeklere bıraktı. Bu durumun değişeceğini düşünüyor musunuz?
- Dört büyük kanalın ana haber bültenlerinde erkekler ön planda. Senelerini haberciliğe adamış isimler ana haber sunuyor, olması gereken de bu. “Aynı fırsat senelerini haberciliğe adamış bir kadına verilmiyor” demeyelim, çünkü bu işte istikrar önemli, kalıcılık önemli. Geçmişte yetişen başarılı kadın haberci sayısı daha az. Bakın, Ayşenur Arslan senelerin habercisi. Yıllardır bu işin arka planında sihirli kalemdi, şimdi tecrübesi ve birikimiyle ekran önünde. Daha fazla Ayşenur Arslan’lar yetişmeli ki, bu durum değişsin.
Siz kendinizi nasıl yetiştirdiniz, neler yaptınız?
- Fransız Pierre Loti Lisesi’nden sonra Georgetown Üniversitesi’nde Siyasal Bilgiler okudum. Üç lisan biliyorum. Meslekte 12’nci seneye girdim. İşe stajyer olarak başladım, kameramanlık, muhabirlik, editörlük, dış haberler gibi pek çok alanda tecrübe edindim. Habertürk’te haber muhabiriyken, o dönemki müdürüm yaptığım bir haber üzerine beni kamera önüne oturttu. Farklı kanallarda çalıştım, seçim programı ve öğle haber bülteni hazırlayıp sundum. Kanal D, FOX, atv’de ana haber sundum. Ama benim için her bülten ana haber değerindedir. Önemli olan yaptığın işten keyif almaktır, öğrenmeye devam etmektir. Bu işin mutfağından gelmek de yeterli değil, iyi yemek pişirmeyi öğrenmediyseniz, kamera önünde kalıcı olmanız mümkün değil.
Türkan Varol (Cine5 Öğle Haberleri) Pollyanna olamam ama şaşırtabilirim
Öğle haberlerinin sizin için önemi nedir?
- 15 yıldır bu meslekteyim. Haber maratonuna başladığım ilk yıllarda her kuşakta tecrübem oldu. Star TV’de uzun yıllar hafta sonu ana haber koltuğunda oturdum. Aslında haber, doğrudan hayat demek. Öğle kuşağı da hayatın temposunu yakaladığım bir saat. Adı üstünde, günün tam ortası. Sabahın koşuşturmasını atlatıp, akşamın telaşı sürerken verilen o soluklanma molasında seyircilerimize günün getirdiklerini aktarıyoruz.
Diğer kanallardaki öğle haberlerinden farkı nedir sizin programınızın?
- Her anıyla yaşayan bir bülten hazırlıyoruz. Kocaman bir ayna tutuyoruz hayata ama seyirciyi bunaltmadan ve yormadan. Haber bir ekip işi, bizim ekibimiz de aile olmanın ne demek olduğunu iyi bilen, tecrübeyi her metinde bir kez daha vurgulayan habercilerden kurulu. Haliyle ortaya özgün bir haber bülteni çıkıyor.
Öğrencilik yıllarınızda da sunucu olmayı mı hayal ediyordunuz?
- Aslında benim hayalimde kitap yazmak vardı hep. Öğretmenlerimin telkinleri de bu yönde oldu. Ama Flash TV’de habercilik serüvenime başladım, atv ve Star TV duraklarından sonra şimdi de Cine5 ailesinin ferdiyim. 15 yıllık bu serüven bana çok şey kattı. Haberciliğin verdiği refleksle bir Pollyanna olamayacağım belki ama bir gün seyircilerin karşısına bambaşka bir yüzümle çıkabilirim.
Ayla Çetinkaya (Cine5 Gece Haberleri)Sigorta satmaya gittim, sunucu oldum
Cine5 Gece Haberleri’nin diğer gece haber bültenleri arasında ayrıcalıklı bir yeri var mı?
- Cine5 ailesi olarak, habercilikte benimsediğimiz önemli unsurlar var; çok geniş bir yelpazede, her yerden doğru bilgi alabilmek, bu bilgileri en sade ve anlaşılabilir şekilde, izleyiciye onları sıkmadan aktarabilmek. Cine5 Gece Haberleri de bu rotadan hareketle, samimi bir atmosferde, günün gelişmelerini kısa ve öz şekilde izleyiciyle buluşturuyor...
Yıllardır hem haberin mutfağında hem de kamera önündesiniz. Meslek yaşamınızda öğrendiğiniz en önemli şey nedir?
- Bunca yıllık meslek deneyimimde öğrendiğim en önemli şey; gerçek anlamda bir ekip işi yaptığımız. Haber koordinatörü, editör, muhabir, prodüktör, yönetmen, reji ekibi, hepsi ortaya çıkan bütünün çok kıymetli birer parçası. Her biri çok değerli ve yaptıkları işi benimseyen, aşkla yapan insanlar. Zaten aşk yoksa üretemezsiniz. Ben bu anlamda kendimi oldukça şanslı addediyorum, çünkü çok kıymetli bir ekiple çalışıyorum. Bu işi aşkla yaparsanız, izleyiciyle vuslatınız muhteşem olur.
Üniversitenin Radyo-Televizyon bölümünde okuyan çoğu öğrenci sunucu olmak ister. Sizin de öğrencilik yıllarınızdaki hayaliniz sunucu olmak mıydı?
- Televizyon sunuculuğu bir vitrin işi olduğundan, hemen herkese cazip görünen bir sihirli kutu. Ancak bu işin vitrinine değil de, vitrin arkasına odaklanılırsa, başarı şansı çok daha yüksek olur. Tüm samimiyetimle söylüyorum ki, hiç vitrinde olmadı gözüm. Tam bir tesadüfle başladım sunuculuğa. Ankara’daki okul yıllarımda part-time çalışıyordum. Sigorta satmaya gittiğim bir radyo sahibi, sesimi ve diksiyonumu fark edip beni apar topar stüdyoya soktu ve anons yaptırdı. Ardından radyo spikerliğine başladım, ancak hemen habere yöneldim. Çünkü bana önce araştırıp öğrenmek sonra sunuculuk yapmak daha cazip geldi. Daha sonra yerel bir televizyon kanalında, haber spikerinin rahatsızlanmasıyla bir anda kendimi ekranda buldum...
Yusuf Baykal Bozkurt (Cine5 Hafta Sonu Ana Haber Bülteni) Bu takımda yedek yok, herkes as
Yusuf Bey, sizin habercilik maceranız nasıl başladı?
- 1996 yılında TRT’de stajyer olarak başladım işe. Kurgu odalarına kaset götürüyordum. Daha sonra radyoda haber spikerliği yaptım. Ardından TGRT, atv, TV NET ve Cine5’te hem seslendirme yaptım hem de haber sundum.
Hafta sonu ana haber bültenini sunmak, yedek oyuncuyken oyuna girmek gibi algılanır ama siz tecrübeli bir isimsiniz. Ana haber koltuğuna oturmak için ne gibi niteliklerin bulunması gerekiyor?
- Teşekkür ederim ama katılmıyorum bu düşüncenize. Bir takım olduğumuz doğrudur ama bizde yedek yoktur, herkes astır. Ana haber koltuğunda oturuyor olmak gurur verici. Ama o koltukta oturmak için sadece güzel bir sese, düzgün bir fiziğe sahip olmanız yetmiyor, biraz da haberci olmanız gerekiyor.
Siz aynı zamanda dublaj sanatçısısınız. Peki biz hangi işlerde duyduk sesinizi?
- İlk olarak TRT’de “Richie Rich”, “Afacan Dennis”, “Jetgiller”, “Ayı Yogi”, “Bugs Bunny” gibi birçok çizgi filmde dublaj yaptım. “Evde Tek Başına”, “Vanilla Sky”, “007 James Bond”, “The Bounty”, “Underground”, “Vampirle Görüşme”, “Cesur Yürek”, “6 Gün 7 Gece”, “Fantastik Dörtlü”, “Şeytanın Avukatı” da dublajını yaptığım filmlerden bazıları. Ama seslendirme yaptığım reklam filmleri hafızalarda daha çok yer etmiş...