Meğer Türkler çoktan uzaya gitmiş! İşte Yeşilçam'a damga vuran yerli uzay filmleri - Sayfa 4

DÜNYAYI KURTARAN ADAMIN OĞLU

Devam niteliğinde olan bu filmin konusu ise, 2055'te Dünyayı Kurtaran Adam'a yenilen Uga (Burak Sergen), intikamını almak için dünyaya gelir ve bir zamanlar onu yenen adamın oğlu Zaldabar'ı (Mehmet Ali Erbil) kaçırır. Uga, Zaldabar'ın bir ikiz kardeşi olduğunu bilmemektedir.


47
Meğer Türkler çoktan uzaya gitmiş! İşte Yeşilçam'a damga vuran yerli uzay filmleri - Sayfa 5

UÇAN DAİRELER İSTANBUL’DA

1955 yılı bilimkurgu filminin yönetmeni ve senaristi Orhan Erçin, aynı anda filmin başrolünde de oynuyor. Biri muhabir, diğeri fotoğrafçı iki beceriksiz gazeteci, haber atlatmanın peşinde, dünyadan bihaber koşuşturmaktadır. Rakip gazetelerde boy boy UFO haberleri yayımlanırken, onlar patrondan azar işitir. Nihayet işe koyulduklarında, UFO'larla ilgili bilgi edinmek için rasathanenin yolunu tutarlar. Şans bu kez yüzlerine gülmüş, Merih'ten gelen uzay aracı rasathanenin bahçesine iniş yapmıştır...


57
Meğer Türkler çoktan uzaya gitmiş! İşte Yeşilçam'a damga vuran yerli uzay filmleri - Sayfa 6

GÖKLER KRALİÇESİ

1958 yılı yapımı Gökler Kraliçesi filminin yönetmeni Şinasi Özonuk’tur. Bu film de bazı Hollywood filmlerinden görüntüler kopyalanarak tamamlanmıştır. Film, Türk bilimkurgu ve komedi filmleri arasındaki yerini almıştır.


67
Meğer Türkler çoktan uzaya gitmiş! İşte Yeşilçam'a damga vuran yerli uzay filmleri - Sayfa 7

G.O.R.A

Türk sinemasının en pahalı yapımlardan biri olarak gösterilen G.O.R.A filmi 4 milyon kişi tarafından izledi. Neredeyse bütün sahnelerindeki repliklerin dillere dolandığı filmde halı, kilim ve “travel” işiyle uğraşan Arif Işık’ın uzaylılar tarafından kaçırılmasının ardından dünyaya dönüş çabası konu ediniyor. Bu sırada bir uzaylıya da âşık olan Arif’in kapanış cümlesi hâlen akıllarda: “Uzaylı da olsa, insan insandır.”


77