21 Eyl 2010 08:18 Son Güncelleme: 23 Kas 2018 11:38

KİM DAHA "İYİ" TECAVÜZE UĞRAR?

'Fatmagül'ün Suçu Ne' hakkındaki en kan dondurucu yaklaşım, tecavüz 'iyi' çekilmediği yönündeki eleştiridir.

Kim daha 'iyi' tecavüze uğrar (!)

Milyon tıklanan tecavüz sahnesiyle sezona başlayan taze dizi 'Fatmagül'ün Suçu Ne' hakkındaki en kan dondurucu yaklaşım, tecavüz sahnesinin yeterince 'iyi' (sahici, can yakıcı, yıkıcı) çekilmediği yönündeki eleştiridir. Daha uç olan ise, bundan gurur vesilesi çıkarmak ve nemalanmaya çalışmaktır.

Birincisi: Dizinin yönetmeni Hilal Saral'ın (ki Aşk-ı Memnu'nun da yönetmeniydi) cinsel içerikli sahnelerdeki çarpıcılık dozunu algılamak için rahmetli Bihter'le Behlül'ün o malum seradaki, şeytani kopuş sahnesini hatırlamak yeter... Fatmagül'e (Beren Saat) şöyle kalbimizi durduracak, kabusumuz olacak, iliklerimize işleyecek 'adam akıllı' bir tecavüz çekmeyişinin tek sebebi vardır, o da SAĞDUYU. Çoluk çocuğun izlediği saatte, ulusal kanalda yayınlanan bir dizidir en nihayetinde bu. Bunu bir kenara koyalım.

İkincisi: Sözde 'Tecavüz ne aşağılık, ne korkunç şey' derken; milyonları koltuğa, kıyılamaz bir güzelliğin acımasızca parçalanışına düpedüz ortak etmek, sağ gösterip sol vurmak istememişler. 'Ballandıra ballandıra' çekip de kaş yaparken göz çıkartmak istememişler. Yoksa yönetmenin elinde Beren gibi ne isterse alabileceği, son derece esnek ve 'kullanışlı' bir oyuncu var. Eğer üzüm yerken bağcıyı dövmek isteseler, kimse tutamazdı bu ekibi.

Onun için tecavüz 'iyi' değildi eleştirisi yaparken bir durup düşünmeli insan. Taklit edilebilecek, canlandırılabilecek şeylerin şehvetine kapılmadan önce derin bir nefes alıp, 'değerler' sistemini sorgulamalı. Bu türlü ikiyüzlülüğün ve ahlaki dönekliğin uç noktası, Monica Bellucci'yi metroda kıstırıp, 20 dakika boyunca seyirciye her türlü hayvanlığı seyrettirerek 'şiddet eleştirisi' yapıyorum ayağına yatan Gaspar Noe filmi, Irriversible'dir (Dönüş Yok). Bu tür rolleri başarıyla oynamak da, yönetmek de gurur veremez insana kanımca. Vermemeli. Öyle umuyorum. Nokta.

Sevim Gözay / Akşam