25 Mar 2017 15:16
Son Güncelleme: 23 Kas 2018 22:34
'Istanbul Photo Awards 2017' sahiplerini buldu
AA’nın bu yıl üçüncüsünü düzenlediği uluslararası haber fotoğrafı yarışması “Istanbul Photo Awards”ta "Yılın Fotoğrafı" ödülünü Frederic Lafargue’nin çektiği “DEAŞ’tan Kaçış” adlı fotoğraf kazandı.
Anadolu Ajansı’nın (AA) bu yıl üçüncüsünü düzenlediği uluslararası
haber fotoğrafı yarışması “Istanbul Photo Awards”ta "Yılın
Fotoğrafı" ödülünü Frederic Lafargue’nin çektiği “DEAŞ’tan Kaçış”
adlı fotoğraf kazandı.
Haber, spor, portre, doğa & çevre fotoğrafı dallarında tekil ve seri fotoğrafların değerlendirilerek ilk üçe giren fotoğrafların belirlendiği yarışmaya yaklaşık 25 bin fotoğrafla başvuru yapıldı. Yılın fotoğrafının yanı sıra 17 ülkeden 22 fotoğrafçıya ödül verilen yarışmanın resmi sponsorluğunu Türk Hava Yolları (THY) ve Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) üstlendi. Kazananlar, profesyonel bir uluslararası jüri tarafından 19-22 Mart tarihlerinde Kapadokya’da belirlendi.
Fransız foto muhabiri Frederic Lafargue’nin Paris Match için Irak’ta çektiği “DEAŞ’tan Kaçış” başlıklı fotoğraf, uluslararası jüri tarafından “Yılın Fotoğrafı” ödülüne layık görüldü.
Öte yandan, Aris Messinis, AFP için çektiği “Akdeniz’de Ölüm” başlıklı serisiyle “Seri Haber” kategorisinde birincilik ödülünün sahibi oldu.
Adam Pretty, Getty Images için çektiği “Yüzeyin Altında” başlıklı fotoğraf ile “Tekil Spor” dalında birinciliği alırken Patrick Smith de Getty Images için çektiği seriyle “Seri Spor” alanında birinciliğe layık görüldü.
Mary Gelman, kadın mağdurlar konulu serisiyle “Seri Portre” kategorisinde birincilik alırken jüri, “Tekil Portre” kategorisinde ödüle layık eser bulamadı.
Kemal Jufri “Öksüz Orangutanları Beslemek” başlıklı fotoğrafıyla “Seri Doğa & Çevre” kategorisinde birinci olurken Johnny Miller, Millefoto için çektiği “Papwa Sewgolum Golf Sahası” başlıklı serisiyle “Tekil Doğa & Çevre” kategorisinde birincilik aldı.
Jüri, Gazze’de yaşayan serbest fotomuhabiri Hosam Salem’i “Gazze’de Sokak Antrenmanı” başlıklı fotoğrafıyla “Genç Fotomuhabiri Ödülü”ne layık gördü.
Jüri üyeleri
Yarışmanın uluslararası jürisi, önceki yıllarda olduğu gibi haber fotoğrafının tanınmış isimlerinden oluştu. Istanbul Photo Awards’ın geçen yılki jüri üyeleri arasında bulunan Şanghay Fotoğraf Merkezi'nin Pulitzer Ödüllü Direktörü Liu Heung Shing, AFP Fotoğraf Dağıtım ve İş Geliştirme Direktörü Michel Scotto, Medya Danışmanı Georges De Keerle, AA Görsel Haberler Yayın Yönetmeni Ahmet Sel ve AA Fotoğraf Editörü Fırat Yurdakul’a, alanlarında başarı göstermiş isimler de eklendi.
Paris Match dergisinin Dijital Yayın Yönetmeni Marion Mertens, Noor Ajansının ünlü fotoğrafçısı Yuri Kozirev, Getty Images’in spor alanında usta foto muhabiri Cameron Spencer da yarışmanın 2017 jürisinde yer aldı.
Istanbul Photo Awards 2017’nin jüri başkanı olan Marion Mertens, 1998 yılından bu yana Paris Match dergisinde görev yapıyor. Derginin internet, tablet ve mobil formatlarını yöneten Mertens, daha önce 15 yıl boyunca derginin haber editör yardımcılığını yürütmüştü. Kariyerine Gamma Presse Images'da başlayan Mertens, Paris Match'e geçmeden önce sırasıyla Le Figaro, l'Express ve VSD'de çalıştı.
Foto muhabiri Yuri Kozyrev de 20 yıldır yürüttüğü görevi sırasında Time dergisi için dünyanın çeşitli noktalarında çalıştı. Çeçenistan, Mısır, Bahreyn, Libya ve Yemen’de çalışmalarına devam eden Kozyrev, World Press başta olmak üzere birçok ödülün de sahibi oldu.
Getty Images’in spor dalında uzman Avustralyalı foto muhabirlerinden Cameron Spencer 2004'ten bu yana profesyonel olarak spor ve portre fotoğrafçılığı üzerine çalışıyor. Spencer da alanında birçok önemli ödülün sahibi oldu. Belgesel yapımcısı ve kuratör Liza Faktor, 2014'te World Press jüri üyeliği yaptı. Faktor, "Howard Chapnich" ödülüyle fotoğrafçılık alanının en önemli ve yenilikçi isimleri arasında yer alıyor.
"Gördüklerimizle mutlu olduk"
Jüri Başkanı Marion Mertens, yarışmaya katılan fotoğrafların kapsayıcı olmasının yanı sıra çok yüksek kalitede ve güçlü olduğunu vurguladı. Mertens, “Sanat, gazetecilik ve yaratıcılık açısından gördüklerimizle mutlu olduk çünkü oldukça iyiler.” ifadelerini kullandı.
"Foto muhabirleri birbirinden önemli konularla yarışmaya başvurdu"
Jüri üyelerinden Kozyrev, foto muhabirlerinin yarışmaya çok sayıda önemli konuyla başvurduğunu söyledi. Kozirev, “Seçtiğimiz fotoğrafın toplum, muhabirler ve foto muhabirleri için neyin önemli olduğunu gösterme konusunda oldukça önem teşkil ettiğini düşünüyorum.” diye konuştu. Özellikle haber kategorisi başta olmak üzere hikayelerin tümünün seçimi konusunda gerçekten titizlikle çalıştıklarını dile getiren Kozirev, şunları söyledi:
“Hangisinin en iyi olduğu konusunda karar vermek kolay değildi. Bizim seçtiğimiz fotoğraf önemli. Başka bir şey de var ki bunun nerede olduğumuzla bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Türkiye'nin neredeyse cephe hattında olduğunu söyleyebiliriz. Suriye'de ve Irak'ta olanlar uzak değil. Sıradan insanların sergiyi görmelerinin, savaştan uzak yaşamadığımızı hatırlatması açısından başka bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Bütün bunlar bağlantılı şeyler.”
"Fotoğrafların kalitesi mükemmel"
Jüri üyesi Cameron Spencer, bu yıl hem tekli hem de seri haber kategorisinde, spor kategorisi, portre ve doğa kategorisinde gerçekten çok güçlü fotoğraflar olduğunu ifade etti. Fotoğrafların kalitesinin mükemmel olduğunu belirten Spencer, şöyle devam etti:
“Bunun yanı sıra bu yarışmaya dünyadaki en iyi bazı fotoğrafçılar da katılıyor. Bunun da daha birkaç yıl önce başlayan yarışmanın ustalık göstergesi olduğunu düşünüyorum. Bu yarışma, özellikle haber ve spor alanı olmak üzere fotoğraf endüstrisi için gerçekten güven verici. Kazanan fotoğrafı seçerken kendi aramızda çok fazla tartışma-fikir alışverişi oldu. Hem haber ve hem de spor kategorisindeki fotoğrafların final seçimi çok zor bir süreçti. Seçtiğimiz fotoğrafın kalitesi çok güçlü ve konu anlatımı gerçekten muhteşem. İnsanlar umarım etkilenecekler ve birinci olarak seçtiğimiz fotoğrafa güvenecekler."
"Popüler değil, iyi fotoğraf tercih ediliyor"
Jüri üyesi Liu Heung Shing de bu yarışmanın dünyadaki diğer fotoğraf yarışmalarına göre doğru konumlandırılmış, çok güzel bir alternatif olduğunun altını çizdi. Gerek jüri seçiminin gerek başvuruların kalitesi ve çeşitliliğinin gerekse de dünyanın her bölgesinden başvuru gelmesinin yarışmayı çok iyi bir alternatif haline getirdiğini dile getiren Liu, "Popülerin değil iyi fotoğrafın tercih ediliyor olması, foto muhabirlerine mesajınızı net bir şekilde gönderiyor." dedi.
"Genç fotoğrafçılar için teşvik edici"
Jüri üyesi Georges de Keerle, 28 yaşından genç foto muhabiri ödülünün önemine değindi. “Bence bu harika bir şey çünkü ben gençken, bu tarz yarışmalar ve bu şekilde bir yardım mevcut değildi. Genç fotoğrafçılar için bunun teşvik edici olduğunu düşünüyorum.” diyen Dekeerle, kazanan kişinin aldığı para ödülüyle belki de kendi projesi için ihtiyacı olan gereksinimleri karşılayacağını kaydetti.
Keerle, yarışmaya katılan fotoğrafların kalitesini görmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Yarışma yeni kategorilerle zenginleşti, ödül miktarları arttı
Yarışmada bu yıl kategori sayısı 8’e çıkarıldı. Ayrıca kategorilerden bağımsız olarak bu yıl ilk kez 28 yaş altındaki bir fotoğrafçıya 3 bin dolarlık "Genç Fotomuhabiri" ödülü verildi. Ödül ile genç fotomuhabirlerinin desteklenmesi hedefleniyor.
Yarışmada “Yılın Fotoğrafı” ödülü 10 bin ABD doları olurken bütün kategorilerdeki birinciler 8 bin, ikinciler 5 bin, üçüncüler de 3 bin ABD doları ödülün sahibi oldu.
Dünyanın en iyi haber fotoğrafçıları başvuruyor
“Istanbul Photo Awards” uluslararası haber fotoğraf yarışmasında geçen yıl "Yılın Fotoğrafı" ödülünü Abd Doumany'nin çektiği, “Suriyeli Çocukların Yardım Çığlığı” fotoğrafı kazanmıştı.
Sergey Ponomarev'in, New York Times için çektiği ve tekil haberde birincilik ödülü alan “Sığınmacılar” adlı fotoğrafı, daha sonra Pulitzer ödülüne de layık görülmüştü.
Önceki yıl ise "Yılın Fotoğrafı" ödülünü Daniel Berehulak'ın Ebola salgını sırasında Liberya'da çektiği fotoğraf kazanmıştı. Berehulak'ın ödül alan fotoğrafı, AA tarafından düzenlenen “Istanbul Photo Awards 2015'in ardından Pulitzer ödülünü de almıştı.
Haber, spor, portre, doğa & çevre fotoğrafı dallarında tekil ve seri fotoğrafların değerlendirilerek ilk üçe giren fotoğrafların belirlendiği yarışmaya yaklaşık 25 bin fotoğrafla başvuru yapıldı. Yılın fotoğrafının yanı sıra 17 ülkeden 22 fotoğrafçıya ödül verilen yarışmanın resmi sponsorluğunu Türk Hava Yolları (THY) ve Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) üstlendi. Kazananlar, profesyonel bir uluslararası jüri tarafından 19-22 Mart tarihlerinde Kapadokya’da belirlendi.
Fransız foto muhabiri Frederic Lafargue’nin Paris Match için Irak’ta çektiği “DEAŞ’tan Kaçış” başlıklı fotoğraf, uluslararası jüri tarafından “Yılın Fotoğrafı” ödülüne layık görüldü.
Öte yandan, Aris Messinis, AFP için çektiği “Akdeniz’de Ölüm” başlıklı serisiyle “Seri Haber” kategorisinde birincilik ödülünün sahibi oldu.
Adam Pretty, Getty Images için çektiği “Yüzeyin Altında” başlıklı fotoğraf ile “Tekil Spor” dalında birinciliği alırken Patrick Smith de Getty Images için çektiği seriyle “Seri Spor” alanında birinciliğe layık görüldü.
Mary Gelman, kadın mağdurlar konulu serisiyle “Seri Portre” kategorisinde birincilik alırken jüri, “Tekil Portre” kategorisinde ödüle layık eser bulamadı.
Kemal Jufri “Öksüz Orangutanları Beslemek” başlıklı fotoğrafıyla “Seri Doğa & Çevre” kategorisinde birinci olurken Johnny Miller, Millefoto için çektiği “Papwa Sewgolum Golf Sahası” başlıklı serisiyle “Tekil Doğa & Çevre” kategorisinde birincilik aldı.
Jüri, Gazze’de yaşayan serbest fotomuhabiri Hosam Salem’i “Gazze’de Sokak Antrenmanı” başlıklı fotoğrafıyla “Genç Fotomuhabiri Ödülü”ne layık gördü.
Jüri üyeleri
Yarışmanın uluslararası jürisi, önceki yıllarda olduğu gibi haber fotoğrafının tanınmış isimlerinden oluştu. Istanbul Photo Awards’ın geçen yılki jüri üyeleri arasında bulunan Şanghay Fotoğraf Merkezi'nin Pulitzer Ödüllü Direktörü Liu Heung Shing, AFP Fotoğraf Dağıtım ve İş Geliştirme Direktörü Michel Scotto, Medya Danışmanı Georges De Keerle, AA Görsel Haberler Yayın Yönetmeni Ahmet Sel ve AA Fotoğraf Editörü Fırat Yurdakul’a, alanlarında başarı göstermiş isimler de eklendi.
Paris Match dergisinin Dijital Yayın Yönetmeni Marion Mertens, Noor Ajansının ünlü fotoğrafçısı Yuri Kozirev, Getty Images’in spor alanında usta foto muhabiri Cameron Spencer da yarışmanın 2017 jürisinde yer aldı.
Istanbul Photo Awards 2017’nin jüri başkanı olan Marion Mertens, 1998 yılından bu yana Paris Match dergisinde görev yapıyor. Derginin internet, tablet ve mobil formatlarını yöneten Mertens, daha önce 15 yıl boyunca derginin haber editör yardımcılığını yürütmüştü. Kariyerine Gamma Presse Images'da başlayan Mertens, Paris Match'e geçmeden önce sırasıyla Le Figaro, l'Express ve VSD'de çalıştı.
Foto muhabiri Yuri Kozyrev de 20 yıldır yürüttüğü görevi sırasında Time dergisi için dünyanın çeşitli noktalarında çalıştı. Çeçenistan, Mısır, Bahreyn, Libya ve Yemen’de çalışmalarına devam eden Kozyrev, World Press başta olmak üzere birçok ödülün de sahibi oldu.
Getty Images’in spor dalında uzman Avustralyalı foto muhabirlerinden Cameron Spencer 2004'ten bu yana profesyonel olarak spor ve portre fotoğrafçılığı üzerine çalışıyor. Spencer da alanında birçok önemli ödülün sahibi oldu. Belgesel yapımcısı ve kuratör Liza Faktor, 2014'te World Press jüri üyeliği yaptı. Faktor, "Howard Chapnich" ödülüyle fotoğrafçılık alanının en önemli ve yenilikçi isimleri arasında yer alıyor.
"Gördüklerimizle mutlu olduk"
Jüri Başkanı Marion Mertens, yarışmaya katılan fotoğrafların kapsayıcı olmasının yanı sıra çok yüksek kalitede ve güçlü olduğunu vurguladı. Mertens, “Sanat, gazetecilik ve yaratıcılık açısından gördüklerimizle mutlu olduk çünkü oldukça iyiler.” ifadelerini kullandı.
"Foto muhabirleri birbirinden önemli konularla yarışmaya başvurdu"
Jüri üyelerinden Kozyrev, foto muhabirlerinin yarışmaya çok sayıda önemli konuyla başvurduğunu söyledi. Kozirev, “Seçtiğimiz fotoğrafın toplum, muhabirler ve foto muhabirleri için neyin önemli olduğunu gösterme konusunda oldukça önem teşkil ettiğini düşünüyorum.” diye konuştu. Özellikle haber kategorisi başta olmak üzere hikayelerin tümünün seçimi konusunda gerçekten titizlikle çalıştıklarını dile getiren Kozirev, şunları söyledi:
“Hangisinin en iyi olduğu konusunda karar vermek kolay değildi. Bizim seçtiğimiz fotoğraf önemli. Başka bir şey de var ki bunun nerede olduğumuzla bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Türkiye'nin neredeyse cephe hattında olduğunu söyleyebiliriz. Suriye'de ve Irak'ta olanlar uzak değil. Sıradan insanların sergiyi görmelerinin, savaştan uzak yaşamadığımızı hatırlatması açısından başka bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Bütün bunlar bağlantılı şeyler.”
"Fotoğrafların kalitesi mükemmel"
Jüri üyesi Cameron Spencer, bu yıl hem tekli hem de seri haber kategorisinde, spor kategorisi, portre ve doğa kategorisinde gerçekten çok güçlü fotoğraflar olduğunu ifade etti. Fotoğrafların kalitesinin mükemmel olduğunu belirten Spencer, şöyle devam etti:
“Bunun yanı sıra bu yarışmaya dünyadaki en iyi bazı fotoğrafçılar da katılıyor. Bunun da daha birkaç yıl önce başlayan yarışmanın ustalık göstergesi olduğunu düşünüyorum. Bu yarışma, özellikle haber ve spor alanı olmak üzere fotoğraf endüstrisi için gerçekten güven verici. Kazanan fotoğrafı seçerken kendi aramızda çok fazla tartışma-fikir alışverişi oldu. Hem haber ve hem de spor kategorisindeki fotoğrafların final seçimi çok zor bir süreçti. Seçtiğimiz fotoğrafın kalitesi çok güçlü ve konu anlatımı gerçekten muhteşem. İnsanlar umarım etkilenecekler ve birinci olarak seçtiğimiz fotoğrafa güvenecekler."
"Popüler değil, iyi fotoğraf tercih ediliyor"
Jüri üyesi Liu Heung Shing de bu yarışmanın dünyadaki diğer fotoğraf yarışmalarına göre doğru konumlandırılmış, çok güzel bir alternatif olduğunun altını çizdi. Gerek jüri seçiminin gerek başvuruların kalitesi ve çeşitliliğinin gerekse de dünyanın her bölgesinden başvuru gelmesinin yarışmayı çok iyi bir alternatif haline getirdiğini dile getiren Liu, "Popülerin değil iyi fotoğrafın tercih ediliyor olması, foto muhabirlerine mesajınızı net bir şekilde gönderiyor." dedi.
"Genç fotoğrafçılar için teşvik edici"
Jüri üyesi Georges de Keerle, 28 yaşından genç foto muhabiri ödülünün önemine değindi. “Bence bu harika bir şey çünkü ben gençken, bu tarz yarışmalar ve bu şekilde bir yardım mevcut değildi. Genç fotoğrafçılar için bunun teşvik edici olduğunu düşünüyorum.” diyen Dekeerle, kazanan kişinin aldığı para ödülüyle belki de kendi projesi için ihtiyacı olan gereksinimleri karşılayacağını kaydetti.
Keerle, yarışmaya katılan fotoğrafların kalitesini görmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Yarışma yeni kategorilerle zenginleşti, ödül miktarları arttı
Yarışmada bu yıl kategori sayısı 8’e çıkarıldı. Ayrıca kategorilerden bağımsız olarak bu yıl ilk kez 28 yaş altındaki bir fotoğrafçıya 3 bin dolarlık "Genç Fotomuhabiri" ödülü verildi. Ödül ile genç fotomuhabirlerinin desteklenmesi hedefleniyor.
Yarışmada “Yılın Fotoğrafı” ödülü 10 bin ABD doları olurken bütün kategorilerdeki birinciler 8 bin, ikinciler 5 bin, üçüncüler de 3 bin ABD doları ödülün sahibi oldu.
Dünyanın en iyi haber fotoğrafçıları başvuruyor
“Istanbul Photo Awards” uluslararası haber fotoğraf yarışmasında geçen yıl "Yılın Fotoğrafı" ödülünü Abd Doumany'nin çektiği, “Suriyeli Çocukların Yardım Çığlığı” fotoğrafı kazanmıştı.
Sergey Ponomarev'in, New York Times için çektiği ve tekil haberde birincilik ödülü alan “Sığınmacılar” adlı fotoğrafı, daha sonra Pulitzer ödülüne de layık görülmüştü.
Önceki yıl ise "Yılın Fotoğrafı" ödülünü Daniel Berehulak'ın Ebola salgını sırasında Liberya'da çektiği fotoğraf kazanmıştı. Berehulak'ın ödül alan fotoğrafı, AA tarafından düzenlenen “Istanbul Photo Awards 2015'in ardından Pulitzer ödülünü de almıştı.