23 Ağu 2012 11:55 Son Güncelleme: 23 Kas 2018 14:03

İRANLI USTA YÖNETMEN ALTIN PORTAKAL'DA

İran Yeni Dalgasını başlattığı kabul edilen Dariush Mehrjui, son filmi The Orange Suit ile Altın Portakal'a katılıyor.

Modern İran Sineması’nın başlatıcısı kabul edilen “The Cow” (1969) filminin yönetmeni Dariush Mehrjui, 6 - 12 Ekim 2012 tarihleri arasında 49. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin konuğu olarak Antalya’da olacak.

Dariush Mehrjui’nin son filmi “The Orange Suit”, 49. Altın Portakal’da Ustaların Gözünden bölümünde gösterilecek. Şehri temizleyerek ruhunu da arındarmaya çalışan ünlü bir fotoğrafçının eğlenceli öyküsünü anlatan“The Orange Suit”in galasına katılacak olan Dariush Mehrjui, filmi Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin turuncu giysili temizlik işçileriyle birlikte izleyecek.

Mehrjui,festival programı kapsamında “Ustalardan Sinema Dersleri” başlığı altında Akdeniz Üniversitesi öğrencileriyle de bir araya gelecek.

The Orange Suit’in Türkiye prömiyeri

Film, profesyonel magazin fotoğrafçısı Hamed Aban’ın okuduğu Feng Shui ile ilgili kitaptan etkilenip çevresinin temizliğine ve korumasına önem veren biri haline gelmesini ve belediyenin temizlik görevlileri arasına katılmasını konu ediniyor.

Mehrjui’nin senaryosunu eşi Vahideh Mohammadifar ile birlikte yazdığı filmin başrollerini; 2012 Karlovy Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu ödülüne değer görülen, Mehruji’nin “Leila” filmi ile yıldızı parlayan Leila Hatamive Türk izleyicisinin Bahman Ghobadi’nin “Kimse İran Kedilerini Bilmiyor” adlı filminden tanıdığı Hamed Behdadpaylaşıyor.

Fajr Film Festivali’nde En İyi Kurgu ve Jüri Özel Ödülü alan film, Osian’s Cinefan Film Festivali’nde de ilgiyle karşılandı.

Dariush Mehrjui

1939 yılında Tahran’da doğan Dariush Mehrjui, film yönetmenliği yanında senarist, yapımcı ve kurgucu olarak da tanınır

İran Yeni Dalgasını başlattığı kabul edilen ve ilk gösteriminin yapıldığı Venedik’te Eleştirmenler Ödülü’ne değen görülen “The Cow”, “yılın sinema olayı” olarak değerlendirilmiş, büyük övgüler toplamıştı.

Modern İran sinemasının Mehrjui ile başladığı kabul edilir. Mehrjui, İran sinemasını realizm, sembolizm ve sanat sinemasına özgü duyarlıklarla tanıştırdı. Filmleri, Roberto Rossellini, Vittorio de Sica and Satyajit Ray filmleriyle benzerlik gösterir.

Mehrjui, Şah döneminin yasaklı filmleri arasında yer alan “The Cow”dan sonra, uluslararası alandaki başarısını bir başka yasaklı filmi “The Cycle” ile zirveye taşıdı. 1990 yılı sonrasında “Hamoun”, “Bannoo”, “Sara”, “Pari”, “Leila”, “Mehman-e Maman” gibi önemli filmlere imza atan Dariush Mehrjui, son yapıtlarında İran’daki kadınların öykülerine eğildi.