İki ünlü danışmanın 'haber' rekabeti 'dizilere' taşındı!
Milliyet yazarı Özay Şendir, ekranlara sık sık konuk olan iki "güvenlik politikaları uzmanı"nın Söz ve İsimsizler dizileri nedeniyle rekabette olduklarını yazdı.
Televizyonlardaki tartışma programlarına sıkça “güvenlik
politikaları uzmanı” sıfatıyla konuk olan Abdullah Ağar “Söz”, Mete
Yarar ise “İsimsizler” dizisinin senaryo danışmanlığını yapıyor.
Barış sürecinin bitimi sonrası sokağa çıkma yasakları ve
operasyonlarla belirlenen dönem boyunca her iki isim de televizyon
programlarında "askeri operasyonları" değerlendiriyordu.
Milliyet yazarı Özay Şendir, Abdullah Ağar ve Mete Yarar'ın senaryo
danışmanlıklarını yaptıkları Söz ve İsimsizler dizilerinin bu
coğrafyada yaşanan acıları tam olarak anlatamadıklarını
belirtti.
İşte Özay Şendir'in "Danışmanların dizi
mücadelesi" başlıklı bugünkü yazısından ilgili bölüm:
Türkiye’de haber kanallarının en iyi tanıdıkları iki isim, Mete
Yarar ve Abdullah Ağar’dır. Güvenlik politikaları söz konusu
olduğunda ve sıcak bölgelerde bir gelişme yaşandığında kameralar
hemen bu iki isme döner. Bilgi paylaşımında aralarında bir rekabet
bulunmasa bile televizyon dünyası danışman olarak bu iki ismi
rekabet içerisine soktu. Kanal D’de yayınlanan ‘İsimsizler’in
konsept danışmanı, Mete Yarar. Star TV’de ekrana gelen ‘Söz’
dizisinin danışmanıysa Abdullah Ağar.
İkisi de sıcak bölgelerde, özel kuvvetlerde görev almış isimler ve
sahip oldukları tecrübeyi gerçekliğe yaklaşmak adına
kullanıyorlar.
Yıllardır terörle mücadele eden bir ülkede bu tür projelerin olması
da normal, dizilerin gerçekliğe yaklaşma çabası da...
Hangi kamera çekebilir?
Ancak hiçbir dizi, işin doğası gereği yaşananları tam olarak
anlatmaya yetmiyor. Hakan Evrensel’in ‘Güneydoğu’dan Öyküler’
kitabında yazılanlar yıllardır aklımdan çıkmaz. Mesela Ankara’daki
lojmanlarda babası Güneydoğu’da görevli olup da sokakta bisikleti
bozulduğunda “Bir babamız yok ki, bisikletimi tamir etsin” diyen
çocuğun sözlerini duyan ve evine geç gitme pahasına saatlerce o
bisikleti tamir eden subayın hikayesi nasıl anlatılır?
Güneydoğu’da görev yapan o baba şehit oldu. Sonra ailenin şehit
haberini alışı, lojmanda yanlış çalınan kapıya dair bilinen o kadar
az şey var ki... “Bitti mi?” derseniz, bitmedi...
Havada yeterince uçmadığı için bir askerin bacağına saplanıp kalan
fünye, o bacağı kesmek yerine kendisinin ve ekibinin hayatını
tehlikeye atarak fünyeyi çıkaran cerrahı, hangi diziye nasıl monte
edersiniz? Ya da oğullarının görev yaptığı bölgede çıkan çatışmada
şehit haberleri olduğunu duyan, o gece telefonları bir kere çalıp
kapanan anne ve babanın, tüm gece boyunca şehitlerin isimlerini
öğrenmek için haber merkezlerini arayışlarını; bir başka gece tek
bir telefonla acı haberi aldıklarında hissettiklerini hangi kamera
çekebilir?
Ya da doğuma gelen bir kadın için “Eşi nerede, neden bu kadar
ilgisiz?” diye düşünen hemşirenin, doğan bebeğin babasının o gece
şehit olduğunu ve aynı hastanenin morguna kaldırıldığını
öğrendiğinde ne hissettiği hangi dizide anlatılabilir?
‘İsimsizler’ ve ‘Söz’, bu coğrafyada yaşanan acıları ekrana
taşımaya çalışan iki dizi. Seyrederken hiçbir sahnenin gerçek kadar
acı olamayacağını unutmamak lazım...