Hayrettin Karaman fetvayı verdi: Tecavüzcüler idam edilmeli!
Türkiye'de fıkıh alanında otorite kabul edilen ünlü ilahiyatçı Hayrettin Karaman, tecavüzcülerin ve katillerin idam edilmesi gerektiğini söyledi.
Yeni Şafak gazetesi yazarı Hayrettin Karaman, İslam hukukundan
örnek vererek, idam cezasının gerekli olduğunu savundu.
Karaman, İslamiyet’in ilk yıllarında kasten ve haksız olarak birini
öldüren kimsenin ceza olarak öldürülmesine ‘kısas’ dendiğine dikkat
çekti.
MASUMLARIN HAYATINI KORUMAK İÇİN İDAM GEREKLİ
Karaman; “Ne yaparsa yapsın bir insan öldürülemez felsefesinin
arkasında olanlar katilleri, halkın parasıyla besletiyor, sonra
tekrar cinayet işlesinler diye salınmasına sebep oluyorlar.
Canilerin, katillerin, tecavüzcülerin hayatlarını korumak için
felsefe yapanlar masumların hayatlarını korumayı ihmal ediyorlar;
halbuki masumların hayatlarını korumanın vazgeçilemez şartı katili
idam etmektir.” dedi. Karaman’ın “Kısasta hayat vardır” başlıklı
yazısı şöyle:
KISAS SİZE GEREKLİ KILINDI
Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı.
Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi
tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve
kalan diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, Rabbinizden bir
hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem
verici bir azap vardır. / Kısasta sizin için hayat vardır, ey akıl
sahipleri, umulur ki sakınırsınız” (Bakara: 2/178-179).
KISAS NE ANLAMA GELİR?
Kısâs kelimesinin kökünde “izlemek, izini takip etmek ve kesmek”
mânâları vardır. Kısas öldürme suçunu ve suçlusunu takip ve sürüp
gidecek ihtilâfı kesme, bitirme mânâ ve maksadını ihtiva ettiği
için bu ismi almıştır. Kasten ve haksız olarak birini öldüren
kimsenin ceza olarak öldürülmesine (idam edilmesine) “kısas”
denmiştir.
HADİSLER AYETLERİ DESTEKLİYOR
Öldüren efendi, öldürdüğü köle olursa Cahiliye Arapları kısas
uygulamazlardı. Kölesini döven ve öldürenlere ceza verilmemesi
zulmü Batı dünyasında da son asırlara kadar devam etti. İslam
hukukunda Ebû Hanîfe ve Ebû Yûsuf bu ayet ile ilgili başka ayetleri
bir arada yorumlamışlar ve “bir köleyi öldüren hür kimse de ceza
olarak kısas edilir” demişlerdir. “Kölesini öldüreni öldürürüz...”
meâlindeki hadis de (Dârimî, “Diyât”, 7; Tirmizî, “Diyât”, 18) bu
hükmü desteklemektedir. Aynı anlayışın tabii bir sonucu olarak
haksız yere gayrimüslimi öldüren Müslüman da kısas edilir.
KISAS CEZASINA ÇARPTIRILMALARI GEREKİYOR
Aksini ifade eden hadis, Müslümanlarla savaş halinde olan (harbî)
gayrimüslimlerle ilgilidir.Müçtehitlerin çoğuna göre bir kimseyi
haksız yere ve kasten öldürenler birden fazla olursa, sayıları ne
kadar olursa olsun tamamı kısas cezasına çarptırılır.
İDAM CEZASI NİÇİN KALDIRILMAMALI?
Günümüzde kısas (haksız yere adam öldüreni idam etmek) birçok
ülkede kaldırılmıştır, ama Doğu'da ve Batı'da (ABD) uygulanan
ülkeler de vardır. “İdam cezası niçin kaldırılmamalıdır” sorusunun
cevabını başka yazılarımda vermiştim. Siteme girenler bu yazıları
bulabilirler. Gittikçe artan vahşet, tecavüzden sonra öldürme,
işkence ederek öldürme, boşanmak isteyen eşi sokak ortasında delik
deşik ederek öldürme, sivil veya resmi masum insanları ideolojik
veya başka sebeplerle katletme olayları beni bu yazıyı kaleme
almaya sevketti.
HALKIN PARASIYLA BESLEYİP SALIYORLAR
“Ne yaparsa yapsın bir insan öldürülemez” felsefesinin arkasında
olanlar katilleri, halkın parasıyla besletiyor, sonra tekrar
cinayet işlesinler diye salınmasına sebep oluyorlar. Canilerin,
katillerin, tecavüzcülerin hayatlarını korumak için felsefe
yapanlar masumların hayatlarını korumayı ihmal ediyorlar; halbuki
masumların hayatlarını korumanın vazgeçilemez şartı katili idam
etmektir.