Farah Zeynep Abdullah'tan Fazıl Say'a 'Yılmaz Güney' yanıtı: "Yazın nereden baksan tutarsızlık..." - Sayfa 2

Say, paylaşımında iki fotoğraf kullanarak, "'Yol' filminde figüran bile olamayacak niteliksizlikteki 'dizi oyuncusu' artık 'dönemleri' ve 'milatları' tayin eder olmuş. Biraz haddini bilmek gerek" dedi.

214
Farah Zeynep Abdullah'tan Fazıl Say'a 'Yılmaz Güney' yanıtı: "Yazın nereden baksan tutarsızlık..." - Sayfa 3

Say, paylaşımında şu ifadeleri kullandı: "İlk fotoğrafta Caravaggio’nun 'Hilekarlar' tablosu (1594) İkinci fotoğraf, Yılmaz Güney’in kült filmi 'Yol'dan bir an; başrol oyuncusu Tarık Akan’ın, filmde, kötü yola düşmüş, töresel ceza altındaki hasta eşini, Doğu Anadolu dağlarında kar fırtınası içinde, sırtında taşıyarak hastaneye yetiştirmeye çalıştığı o dünya sinema tarihinin en etkileyici sahnelerinden biri.

314
Farah Zeynep Abdullah'tan Fazıl Say'a 'Yılmaz Güney' yanıtı: "Yazın nereden baksan tutarsızlık..." - Sayfa 4

Caravaggio (1571-1610) ve Yılmaz Güney’in ortak alın yazısı; cinayet. İkisinin de belli bir organize suç örgütü adamı olmadığını biliyoruz, bu işlenen cinayetler anlık cinnetleri, husumet ve kavgaların talihsiz sonuçlarını bize anlatıyor.

414
Farah Zeynep Abdullah'tan Fazıl Say'a 'Yılmaz Güney' yanıtı: "Yazın nereden baksan tutarsızlık..." - Sayfa 5

Tablodaki 3 kişinin ifadelerine bakın. Sanki oradayız; yanındayız… Ve yine ortak yanları; bu dünyadaki kötülüğe, törelere, bu gaddar yönetimlere açtıkları isyan bayrağı. Çok büyük bir gerçekçilikle, yalın bir dokunuşla, bu dünyayı olduğu gibi bize ve sonsuz geleceğe anlatmaları. Sert durmaları. Sorgulamaları. Ve şunu anlıyoruz; ne için var sanat?

514