Facebook'un sanal dünyası Metaverse, sanal sekse izin verecek mi? - Sayfa 6

Haberde, yıllardır varlığını sürdüren sanal dünyalarda seksin önemli bir unsur olduğu vurgulandı. Bunlardan biri 1990'larda epey meşhur olan metin iletileri temelli çok oyunculu zindan oyunları (multi user dungeons). Bu fantastik rol yapma oyunlarında, kullanıcıların internette zaman geçirdiği kişilerle buluşup görüştüğü ve hatta bazı kişilerin evlendiği bile yazıldı: "Bu dünyalar genellikle sadece sanal seks için inşa edilmedi. Ancak cinsellik yine de özel mesajlarda ve gizli odalarda ortaya çıktı."

614
Facebook'un sanal dünyası Metaverse, sanal sekse izin verecek mi? - Sayfa 7

1999'da Everquest, 2003'te Second Life gibi görselliğin de olduğu çevrimiçi rol yapma oyunlarında da cinsellik ön plana çıktı. Vice, 18 yıl geçmesine rağmen Second Life'ın hala önemli bir oyuncu topluluğuna sahip olduğuna dikkat çekti. Oyunda striptiz kulüpleri ve eskortların da olduğu vurgulandı.

714
Facebook'un sanal dünyası Metaverse, sanal sekse izin verecek mi? - Sayfa 8

Bir sanal gerçeklik platformunun kurucusu olan Angelina Aleksandrovich, "Metaverse'ün bütün güzelliği, seçtiğimiz veya koşullara bağlı olarak içinde yaşamak zorunda kaldığımız insan bedenlerimizin ve dünya kimliklerimizin dışına çıkma şansı" diye konuştu. Aleksandrovich, sanal evrende kullanıcıların kendilerini istediği gibi ifade edebileceğini savundu.

814
Facebook'un sanal dünyası Metaverse, sanal sekse izin verecek mi? - Sayfa 9

Habere göre bu koşullar, kullanıcıların cinsellik hakkında rahat olmasını sağlıyor. Aleksandrovich platformlarında 50-60 yaşlarındaki kişilerin bastırılmış arzu ve eski travmalarıyla yüzleşerek kuir olduğunu keşfettiğini öne sürdü:

914