Dizi oyuncularının egosu Titanic'i batıran buzdağı kadar büyük!
Ferzan Özpetek’in yeni filmi İstanbul Kırmızısı beğenilmedi. Oyuncu performanslarının zayıf olduğunda birleşen eleştirmenler, Titanic’in buz dağına çarpıp parçalanması gibi Özpetek’in oyuncu egosuna çarptığını belirtiyor.
Yönetmen Ferzan Özpetek önce kitabını yazdı, sonra filmini çekti:
İstanbul Kırmızısı… Büyük reklamı yapılan film geçen hafta
gösterime girdi, ancak beğenilmedi. Tuba Büyüküstün, Nejat İşler,
Halit Ergenç, Mehmet Günsur gibi kariyerinin zirvesinde pek çok
oyuncuyu bir araya getiren film, tam da en iddialı olduğu yerden,
oyunculardan büyük darbe aldı.
İstanbul Kırmızısı ile ilgili yazılan hemen her eleştiride,
oyunculukların yapay ve başarısız olduğu yazıldı. Star’a konuşan
Medyaradar sinema eleştirmeni Murat Tolga Şen’e göre Ferzan
Öztepek, oyunculara bir alan bırakmak istemişse de onlar bu fırsatı
iyi değerlendiremedi.
Sinema eleştirmeni Tuğçe Dizici de filmle ilgili olarak, ‘Tuba
Büyüküstün başta olmak üzere ünlülerden oluşturulan oyuncu kadrosu
bir kez daha gösteriyor ki başarılı bir sinema oyunculuğu için çok
ünlü, çok güzel, çok havalı olmak yetmiyor. İsimleri yan yana
yazılınca dahi big bang hissi yaratabilecek oyuncular, okuma
provasındaymış gibi performans sergilediler’ diye yazdı.
Dizici, Tuba Büyüküstün’ün filme ticari olarak çok şey katmış
olabileceğini ancak oyunculuk adına götürdüklerinin daha fazla
olduğunu öne sürdü ve ekledi ‘Mehmet Günsur ne yaptı, neden
oradaydı, o kaos neydi anlayamadım.’
FERZAN ÖZPETEK HEP AYNI FİLMİ ÇEKİYOR
Peki neden böyle oldu? Murat Tolga Şen’in tespitleri önemli:
‘Ferzan Özpetek hep aynı filmi çekiyor diye yazılar yazdım. Bir
‘eşcinsel aşkı’ koyuyor her filme, karışık ilişkilerini yönetemeyen
heteroseksüeller koyuyor sonra… Filmin kahramanlarından biri genç,
diğeri yaşlı… Yaşlı olanın hayatında büyük bir trajedi var vs… Bunu
hemen her filminde yapıyor Ferzan.’
Özpetek hakkında ‘İyi oyuncuları kötü yöneten yönetmen’ tanımlaması
yapan Şen’e göre, bir yönetmenin yönetmenliği sette belli olur:
‘Stanley Kubrick, Jack Nicholson gibi bir oyuncuya dahi aynı
sahneyi 114 defa oynatıp adamı gerçekten delirttikten sonra (The
Shining’teki gibi) oynattığı için iyi yönetmen... Ferzan öyle
değil; yumuşak, tatlı bir adam. Birbirlerini pamuklara sararak film
çekiyorlar. Dolayısıyla yönetmen, Titanic’in buz dağına çarpıp
parçalanması gibi, dizilerden yüksek paralar kazanan oyuncuların
ego dağlarına çarpmış durumda. Ferzan Özpetek bu kadar egolu
oyuncularla karşılaştığında onları yönetemiyor.’ İstanbul
Kırmızısı’nda oyuncuların ‘çok kötü’ oynadıklarını dile getiren
Şen, filmin hikayesinin doğru dürüst bir odağı, çatısı olmadığını
kaydediyor.
SAYGISIZ OYUNCULAR
‘İstanbul Kırmızısı önemli bir film değil, bu kadar pataklamaya da
gerek yok’ dedikten sonra bir konuya daha vurgu yapıyor Şen:
‘Yönetmenler sinema oyuncularıyla çalışmalı. Dizilerden bölüm
başına 100 bin TL alan oyuncuların artık hiçbir şeye saygısı
kalmıyor. Onlar için sinema filmi çekmek bir PR çalışması.’