26 Mar 2015 13:35 Son Güncelleme: 23 Kas 2018 17:09

'Camide içki içtiler' iddiasında yeni gelişme!

Kabataş'tan sonra Gezi Parkı eylemleri sırasında Bezm-i Alem Valide Sultan Cami iddiası da yargıya taşındı.

CHP Milletvekili İlhan Cihaner, "camide içki içildi" iddiasına delil olarak gösterilen bira kutusunun sonradan konulduğunu, bunun fotoğraf ve videolarla ispat edildiğini belirterek, "Amaç halkı tahrik etmekti" dedi. Suç duyurusunda, bira kutusunun öyküsüyle ilgili madde madde iddialar dikkat çekti.

Radikal'in haberine göre; Gezi Parkı eylemleri sırasında Kabataş’ta, bir AKP’li belediye başkanının türbanlı gelininin tartaklandığına ilişkin haberden sonra, Dolmabahçe’deki Bezm-İ Alem Valide Sultan Camisi’nde içki içildiği yönündeki da iddia da yargıya taşındı.

CHP Denizli Millevekili İlhan Cihaner, tanık anlatımları ve haber ajanslarının görüntülerine göre camide içki içilmediğini, protestocular camiden ayrıldıktan sonra bir bira kutusunun camiye getirilip konulduğunu ve birden çok yerde içildiği izlenimi yaratmak için kutunun yerinin değiştirildiğini ifade ederek, şüpheliler hakkında “halkın kin ve düşmanlığa tahrik” suçundan dava açılması için suç duyurusunda bulundu.



(Camiye sığınan Gezi Parkı eylemcisinin elindeki kutunun bira olduğu iddia edilmiş ancak, yapılan incelemede kola olduğu ortaya çıkmıştı)

CHP Denizli Milletvekili İlhan Cihaner tarafından bugün İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na sunulan dilekçede, Gezi Parkı gösterileri sırasında bir grup eylemcinin polisten kaçarak Dolmabahçe’deki Bezm-i Âlem Valide Sultan Camisi’ne sığındığı, 3 Haziran 2013’te Anadolu Ajansı ve Cihan Haber Ajansı’nın, abonelerine, “Cami’de içki içtiler” başlığıyla haber, fotoğraf ve görüntü geçtiği ifade edildi. “Fotoğraf ve video görüntüsüyle desteklenen bu haber, kamuoyunda büyük bir infial yaratmıştır” denilen dilekçede, şöyle devam edildi:
ÇORUM, MARAŞ, SİVAS...

“Bu haber sonrasında protestocuların dine, dini değerlere, ibadethanelere saygılı olmadığı gibi bir tartışma başlatılmıştır. Başta dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere hükümet üyeleri ile hükümete destek veren medya organları bu iddiaları gerçekmiş gibi aylarca gündemde tutmuşlardır. Eylemleri savunan ve destek verenler ile eylemi eleştirenler, ‘din karşıtlığı’ ve ‘dindarlık’ kavramları üzerinden karşı karşıya getirilmeye çalışılmıştır. Özellikle dini değerler üzerinden, halkın bir kesiminin diğer kesime karşı, kamu düzeni için tehlikeli olabilecek şekilde düşmanlığa ve kin beslemeye açıkça tahrik edilmesinin sonuçları, yakın tarihimizde Çorum, Maraş ve Sivas’ta çok acı bir şekilde görülmüştür. Nitekim 57 yurttaşın hayatını kaybettiği, 200’ün üstünde yaralı; 300’e yakın ev ve işyerinin tahrip edilerek yakılması; binlerce ailenin göçüyle tarihin en karanlık sayfaları arasında yerini alan Çorum katliamı Alaaddin Camii’ne bomba atıldığına dair gerçek dışı bir haber üzerine başlamıştır.”

BİRA KUTUSU ORDAN ORAYA DOLAŞTIRILMIŞ

Bezm-i Alem Valide Sultan Camii Müezzini Fuat Yıldırım’ın camide içki içildiğini görmediği, protestocuların içki içmedikleri yönündeki beyanı ve Zaman Gazetesi İstihbarat Şefi İbrahim Doğan’ın bira kutusunun eylemcilerin camiyi boşaltmasından sonra konduğu yönündeki twitleri de delil olarak gösterildi. Elinde bira kutusu olmakla suçlanan Emre Öztürk’ün kola kutusu taşıdığı yönündeki beyanına işaret edildi. Bira kutusunun hem camideki halı üzerinde, hem de ayakkabılıkta görüntülendiği ifade edilerek, “Boş bira kutusunun markası, rengi ve ezilme biçimi aynıdır. Çünkü her iki yerde çekilen boş bira kutusu aynı boş bira kutusudur. Bir bira kutusu, Cami’nin değişik yerlerine götürülmüş, buralarda fotoğrafı ve videosu çekilmiş ve birden fazla bira kutusu olduğu izlenimi yaratılmıştır” denildi,

ÖNCE YOK SONRA VAR

AA’nın servis ettiği 13 fotoğraf arasında hiçbir yerde boş bira kutusunun olmadığı vurgulandı. Dilekçede, görüntü çelişkileri şöyle sıralandı:

"* Protestocuların camiye sığındıkları gece ve sonrasında Doğan Haber Ajansı (DHA), Cihan Haber Ajansı (CHA), İhlas Haber Ajansı (İHA) ve Anadolu Ajansı (AA) tarafından toplam beş adet video çekimi yapılmıştır. AA ilk görüntüyü gece, ikinci görüntüyü ise gündüz çekmiştir.
İlk görüntü, AA kameramanı Murat Karadağ tarafından çekilmiştir. Eylemcilerin camiyi boşaltmasından hemen sonra, gece çekilen videonun 35-55’inci saniyeleri arasında, bira kutusunun bulunduğu iddia edilen yerler görüldüğü halde, hiçbir yerde bira kutusunun olmadığı net bir biçimde görülmektedir.

* Camide çekilen ikinci video, DHA tarafından o gecenin sabahında çekilmiştir. Bu çekimin 25. saniyesinde bira kutusunun fotoğraflandığı alan çok net olarak görüldüğü halde bira kutusu görülmemektedir.

* AA, kameraman Umut Özgan’ın çektiği bir videoyu daha servis etmiştir. Olaylardan saatler sonra ve gündüz çekilen bu videonun 40. saniyesinde, ilk çekimde olmayan boş bira kutusu, halı üzerinde görüntülenmiştir. Ayakkabıların olduğu yerde çekilen fotoğraflardaki boş bira kutusu, bu görüntülerde yer almamaktadır. Görüntünün 1 dakika 49. saniyesinde bira kutusunun fotoğraflandığı yerde kutunun olmadığı görülmektedir.

* CHA tarafından gündüz çekilen görüntünün 50’inci saniyesinde cami içinde bira kutusunun fotoğraflandığı alan görülmesine karşın bira kutusunun olmadığı anlaşılmaktadır. 58’inci saniyede ise ayakkabıların konulduğu bölümde bira kutusu görülmektedir. ( Bira kutusunun bulunduğu yer AA’nın servis ettiği gündüz (ikinci) görüntülerinin tam tersidir.)

* İHA’nın görüntüsünde ise cami içinde halı üzerinde bira kutusu görülmezken, cami dışında, ayakkabıların konulduğu bölümde bira kutusu görülmektedir.

* Fotoğraf ve video görüntüleri karşılaştırıldığında cami içindeki halı üzerinde ve ayakkabılıkta görüntülenen boş bira kutusunun markası, rengi ve ezilme biçimi aynıdır. Bu haliyle tek bir bira kutusu olduğu ortadadır.

* Aynı bira kutusu farklı yerlere götürülerek görüntülenmiştir:

* AA’nın göstericilerin camiden çıkmasından hemen sonra gece çektiği ilk görüntüde, camii içinde ve ayakkabılıkta (hiçbir yerde) bira kutusu yoktur.

* DHA’nın görüntüsünde bira kutusu ayakkabılığın üzerinde görülmektedir.

* CHA’nın görüntüsünde bira kutusu ayakkabılığın üzerinde görülmektedir.

* AA’nın gündüz saatlerinde çektiği kamera görüntülerinde ise bira kutusu caminin içindeki halının üzerinde görülmektedir.

* İHA’nın görüntüsünde ise bira kutusu ayakkabılığın üzerinde görülmektedir.

* Basına kim tarafından servis edildiği bilinmeyen fotoğraflarda ise bira kutusu iki yerde de görülmektedir.

* Buna göre; boş bira kutusu AA gece geldiğinde hiç yoktu. DHA gündüz geldiğinde bira kutusu ayakkabılığa konulmuştu. DHA gittikten sonra AA’nın ikinci gelişinde bira kutusu camii içine konulmuştu. CHA geldiğinde bira kutusunun yeri değiştirilmiş ve tekrar ayakkabılığa konulmuştu. İHA geldiğinde bira kutusu ayakkabılıktaydı.

* Görüldüğü üzere; bir tek bira kutusu olmasına karşın sanki birden çok bira kutusu varmış gibi çekilen görüntülerdeki bira kutusunun protestocular camiden çıktıktan sonra, şüpheliler tarafından camiye getirilip konulduğu ve çeşitli basın organlarının fotoğraf ve video görüntülerine girmesi için sürekli olarak yerinin değiştirildiği görüntülerden ve bira kutusunun konuluş biçiminden anlaşılmaktadır.”

‘AMAÇ HALKI KİN VE DÜŞMANLIĞA TAHRİK’
Dilekçede, tanıklara ve görüntülere göre camide içki içilmediği, protestocular ayrıldıktan sonra bira kutusunun camiye getirilip konulduğu, birden çok bira içildiği izlenimi yaratmak için bira kutusunun yerinin değiştirildiği ifade edildi. Bu nedenle söz konusu görüntü ve fotoığrafların kimler tarafından çekildiğinin tespit edilmesi, ilgili muhabir ve ajans yöneticilerini ifadelerinin alınması talep edildi. Şüpheliler saptanarak, haklarında Türk Ceza Kanunu’nun TCK 216/1 maddesi gereğince “halkın sosyal sınıf, ırk, din, mezhep veya bölge bakımından farklı özelliklere sahip bir kesimini, diğer bir kesimi aleyhine kin ve düşmanlığa alenen tahrik” suçundan dava açılması talep edildi.