SENARİSTTEN AL HABERİ!..HANGİ DİZİ BİTECEK,HANGİSİ DEVAM EDECEK?..

Türkiye´de en çok izlenen 'Yaprak Dökümü', 'Dudaktan Kalbe' ve 'Menekşe ve Halil' dizilerinin senaristleri olan Melek Gençoğlu ve Ece Yörenç, dizileri nasıl yazdıklarını anlattılar...

Yaprak Dökümü, Menekşe ve Halil ve Dudaktan Kalbe dizilerinin senaristleri Melek Gençoğlu ve Ece Yörenç, Skytürk'te Cengiz Semercioğlu'nun Full Ekran programına konuk oldular.


Senaristlerin senaryolarını yazarken nasıl bir çalışma temposunda oldukları merak konusudur. Televizyon Gazetesi'nin haberinde Ece Yörenç, normal çalışanlar gibi sabah 9 civarında biraraya geldiklerini ve akşam saatlerine kadar çalıştıklarını, haftada bir günü de kendilerine ayırdıklarını söyledi. Yörenç, "Evde çalışıyoruz. Tretman çalışmasında bir aradayız. Tretman çıktıktan sonra sahneleri paylaşıyoruz, yarıya bölüyoruz ve ayrı ayrı çalışıyoruz" dedi.


DUDAKTAN KALBE DAHA KOLAY

Bir diziye başlarken bütün sezon ne yapacaklarına baştan karar verdiklerini anlatan Yörenç, "Gideceğimiz yol belli zaten. Arada belli duraklar koyuyoruz kendimize. Özellikle sezon finalini ne yapacağımız, eğer dizi sağlıklı bir şekilde ilerlerse çok şaşırtıcı olmuyor. Hikayeyi yükselten, nabzı yokladığımız yerler oluyor ama yola baştan karar veriyoruz" dedi.


Reşat Nuri Güntekin'in Yaprak Dökümü ve Dudaktan Kalbe kitaplarını diziye uyarlayan Yörenç ve Gençoğlu, 90 dakikalık senaryonun 45'er dakikalık bölümlerini ayrı ayrı yazdıklarını anlattılar. Melek Gençoğlu, yazdıkları senaryolar arasında en çok Dudaktan Kalbe'yi daha kolay yazdıklarını söyleyerek "Onların tarzı daha akıcı geliyor. Yaprak Dökümü daha oturaklı bir tarz karakterler açısından. O kolay, o zor diye ayıramayız ama Dudaktan Kalbe daha rahat gidiyor" dedi.


BİZ DE MERAKLA İZLİYORUZ

Ece Yörenç ise, "Biz yazarken çok iştahlı yazıyoruz. Dizi izler gibi merakla, sonu nasıl olacak acaba diye yazıyoruz. Menekşe ve Halil'in matematiği çok daha farklı bir iş. Ama yine de onda da bir merak unsuru var. Yaprak Dökümü'nü ise bir sonraki bölümü bilerek bitiriyoruz. Yani hikayeyi kurmada Yaprak Dökümü daha rahat ilerliyor. Seyirci nasıl haftaya nasıl olacak acaba diye bekliyorsa biz de öyle bekliyoruz" diye konuştu.


HAYAL ETTİĞİMİZ DÜNYA

Sete zaman zaman keyif olsun diye gittiklerini söyleyen Yörenç, "Bizim çalıştığımız bütün ekiplerin setleri çok medeni ortamlar. Bu tabii yapımcı Kerem Çatay'dan da kaynaklanan birşey. 3 dizi de AY Yapım'ın. Kerem yapımcılığa başladığından beri birlikteyiz" şeklinde konuştu.


Yazdıkları bölümleri önce birbirlerine daha sonra Yapımcı Kerem Çatay'a gönderdiklerini anlatan Yörenç, senaryonun kontrol edilmesinden sonra da yönetmene ve ekibe dağıtıldığını anlattı.


"Biz o dünyayı kurarken bütün tartışmalarımızı masada hallediyoruz. Yani biz kafamızdaki dünyayı hem yapımcıya hem yönetmene anlatıyoruz. Ondan sonra onlar mucizevi bir şekilde o dünyayı kuruyorlar. Kitabını okuduğunuz filmi seyretmek biraz buruk gelir, çünkü kafanızdaki o değildir. Ama bu son derece planlı ve profesyonel bir düzen. Biz senaryoyu yazdığımızda çoğunlukla oyuncular ve mekanlar belli olmamış oluyor. F