Yeni Akit yazarından Cübbeli'ye 'nas' çıkışı! "Haram hayattan uzaklaşmak için..."

'Cübbeli Ahmet' olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü ile Akit yazarı Ali Karahasanoğlu arasında tartışma sürüyor.

Akit Gazetesi yazarı Ali Karahasanoğlu ile 'Cübbeli Ahmet' olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü arasındaki polemik sürüyor. Önceki yazısında, Cübbeli Ahmet'in Fatih Altaylı ile sohbetini ve sözlerini eleştiren Karahasanoğlu bugünkü "Okurlarımızla hasbihal" başlıklı yazısında ise kendisine gelen tepkileri yanıtladı.

"Türkiye Cumhuriyeti İslâm ülkesi değil" sözleri ve "faiz" üzerinden tartışmaya giren Karahasanoğlu şunları yazdı:

O zaman soru hem okuruma hem Ahmet Mahmut Ünlü’ye: “Biz şu an haram hayatı tercih edip, ondan uzaklaşmak için hiçbir gayret göstermeyelim mi?”

Öyle ya.. Sizin çözümünüz ne? Faizi 18’den 16’ya, 15’e indirmekle nas’daki hükmü hayata geçirme noktasında bir çaba göstermiş olmaz isek. % 18 de %15 de aynı derecede haram ise.. Ve birbirinden hiç farkı yok ise.. Faizi birilerinin istediği gibi % 25’lere, bir ayette belirtildiği gibi “kat kat oran”lara mı çıkaralım? O uygulama, İslam’a daha mı uygun! Veya bugünkü faizi indirme gayretinin, faizi % 25’lere çıkarma uygulaması arasında, hiçbir olumsuzluk anlamında farkı yok mu? Türkiye Cumhuriyeti İslam ülkesi değil diye, günahlar serbest mi oluyor? Namaz kılmayacak mıyız, oruç tutmayacak mıyız, iyilik için yarışmayacak mıyız? Ki, “Türkiye İslam ülkesi değil” sözü ile dini yaşama noktasında bir gayret, itibarsızlaştırılmaya çalışılıyor!

"ALGI OPERASYONU"

Bir okurunun "Sayın Ali Bey, söz konusu yazıyı tekrar tekrar okudum. İnceden bir dalga geçme olmakla birlikte bu katiyen nass ile alakalı değil. Nass nass diyerek nass’ın içinin nasıl boşaltıldığı ile ilgili.” eleştirisini paylaşan Karahasanoğlu yazısını şöyle bitirdi:

"Kusura bakmayın, kimseyi itham etmeden, söyleyeyim: “Laikçiler de İmam hatiplerin içi boşaltıldı. Biz daha kaliteli imam hatipler açacağız’ diyerek, 8 yıl kesintisiz eğitimi getirdiler. Yine bazı ilahiyatçılar, ‘İslam’ın içi boşaltılıyor. İslam’ın özü başörtü, namaz değildir’ dediler.. Sonlarını biliyoruz.. Bugün hangi alandaki uygulamalarla, hangi nass’ın içi boşaltılmış, somut örnek isterim. Dünden daha kötü olan ne var, söylenmesi gerekir. Söylenmez ise, “Yaşar Nuri Öztürk usulü bir algı operasyonu yürütülüyor” derim.. Tüm okurlarımıza cevap veremedim. Ama özellikle eleştiri yöneltenleri size aktardım. Hoşça kalınız."

NE OLMUŞTU?

Karahasanoğlu 9 Aralık günü yayınlanan yazısında Cübbeli Ahmet'i hedef almıştı. Karahasanoğlu şu ifadeleri kullanmıştı:

İnsanı; itikadi açıdan zor duruma düşürecek sözler, hem de kamuoyunun kendisini hoca olarak kabul ettiği kişi üzerinden dillendirildiği için.. Aktüalitesi bir günün gerisinde kalan konulara değinmekten kaçınsam da.. Bugün, mecburen bu konuya girmek zorunluluğu hissettim. Olay, kısa süre önce, imam hatipler aleyhinde sözler sarfeden, akabinde büyük tepki alınca “Yanlış anlaşıldım” deyip özür dileyen Cübbeli Ahmet Hoca ekseninde bir tartışma. Aslında “Tartışma” bile demeyelim.. Vahim bir hata.

“Laikçi kesim okumuş, nasıl olsa dindarlar okumamış” diyerek, üstünü kapatacağımız bir konu değil. “Habertürk’te yayınlanan yazı üzerinden itikadi kavramların tartışmasını yapmak ne derece doğru” eleştirisine, “Bugün oradaki o sözleri sessizlikle geçiştirirsek, Allah korusun yarın o ifadeler, muhafazakar medyada da dillendirilir” cevabımı vererek, konuya gireyim.

"NASIL BİR SÖYLEM BU"

Altaylı'nın ayetlerle dalga geçtiğini Cübbeli Ahmet'in ise buna ses çıkarmadığını savunan Karahasanoğlu şöyle devam etmişti:

Ayet ile, dini bir kavram ile alay etme küstahlığına soyunan Altaylı, Ünlü’nün tepkisini şöyle ifade ediyor: “Ahmet Hoca kızdı.” Tam bu noktada, “Hah işte, biz de az kalsın Ahmet Mahmut Ünlü’nün günahına girecektik” diyeceksiniz ama.. Şimdi aktaracağım cümleler, günahına girmeyi boşverin, vahametin tavan yaptığını ispatlıyor:

“Fatih Bey, Nas anladık da, burası şeriat devleti mi! Şeriat devleti ilan edildiyse ona göre davransınlar. Yarım Nas olmaz. Madem öyle 1 bile faiz vermeyeceksin. Devlet de 1 bile faiz almayacak. Nas’ın azı çoğu olmaz. Yarım yamalak Nas da olmaz. Bakın bu durum İslam’a büyük zarar veriyor.”

Affedersiniz, nedir bu söylem? Nedir, söyleyiniz.. Nasıl bir söylem bu? Hiç bir şeyi zorlamaya gerek yok..