BİZİ GÜLDÜRMEK İÇİN "FERMUAR"I AÇTILAR!!!
En taze mizah dergisi Fermuar bugün piyasada. Çizgi dünyasının gediklileri, geleceğin yıldızlarıyla yeni mizahın peşinde...
Belki bugün bayiden gazete alırken gördünüz bile. Kapağında kedi deseniz kedi değil, insan deseniz insan değil, iblis ruhlu yaratık Kötü Kedi Şerafettin kolları açmış iki yana 'Kompile buradayız' diyor.
Fermuar'ı biraz açarsak içeriden şu isimler çıkıyor: Ender Yıldızhan, Vedat Özdemiroğlu, Sadece Kaan, Yetkin Gülmen, Nuri Çetin, Memo Tembel Çizer, Cengiz Üstün, Semra Can, Faruken Bayraktare, Cihan Ceylan, Gökhan Dabak, Barış Atar, Bülent Üstün, Oky...
Bu isimlerin bir kısmı kahramanlarıyla birlikte yaş alan 'komik dünyası'nın gediklileri, bir kısmı geleceğin star çizerleri... 'Gündelik hayatın çok içinde, basit, ama sonsuz cinsel çağrışımlı' olduğu için kendilerine Fermuar ismini yakıştırıp, 'süper bir ruh' olarak özetledikleri şeyin etrafında toplanmışlar. 'Neyin peşindesiniz?' diye sorduğumuzda, Kötü Kedi Şerafettin'in çizeri Bülent Üstün, "Her çizer bir gün kendi dergisini ister. Senelerdir konuşuyorduk, ama sonra hadi şimdi pide yiyelim deyip bırakıyorduk. Zamanı geldi" diyor. Oky ise L-Manyak ve Lombak sürecinde aylık dergi trafiğinin bileği tembelleştirmesinden, işin kolektif yanının unutulmasından şikâyetçiymiş; haftalık kesinlikle daha dinamik.
Muhlis Bey mizahı
Fermuar'ın farkı ne?
10 yıldan fazladır Türkiye'de mizah okurunun damak tadını analiz eden ve ekibin geri kalanına 'Katılıyorum'dan başka fazla laf bırakmayan Üstün der ki: "Zamanında biz çok sert mizah yaptık. Mesela Cengiz Üstün'ün Kunteper Canavarı'ndan sonra ben genç olsam piyasaya girmeye korkardım. Artık şok mok kalmadı. Zaten bu tarz dergilerde atılacak bütün taklalar da atıldı. Biz kendi yıprattığımız malzemeyi havalandırıyoruz, gençlerle yeni bir mizahın peşindeyiz. O da gündelik hayatın içinde, biraz absürd, şoktan kaçan bir mizah. Muhlis Bey dönemi geri geldi yani." Fermuar, 24 sayfa olarak her cuma bir daha, bir daha açılmaya hazır.
Fermuar'ı biraz açarsak içeriden şu isimler çıkıyor: Ender Yıldızhan, Vedat Özdemiroğlu, Sadece Kaan, Yetkin Gülmen, Nuri Çetin, Memo Tembel Çizer, Cengiz Üstün, Semra Can, Faruken Bayraktare, Cihan Ceylan, Gökhan Dabak, Barış Atar, Bülent Üstün, Oky...
Bu isimlerin bir kısmı kahramanlarıyla birlikte yaş alan 'komik dünyası'nın gediklileri, bir kısmı geleceğin star çizerleri... 'Gündelik hayatın çok içinde, basit, ama sonsuz cinsel çağrışımlı' olduğu için kendilerine Fermuar ismini yakıştırıp, 'süper bir ruh' olarak özetledikleri şeyin etrafında toplanmışlar. 'Neyin peşindesiniz?' diye sorduğumuzda, Kötü Kedi Şerafettin'in çizeri Bülent Üstün, "Her çizer bir gün kendi dergisini ister. Senelerdir konuşuyorduk, ama sonra hadi şimdi pide yiyelim deyip bırakıyorduk. Zamanı geldi" diyor. Oky ise L-Manyak ve Lombak sürecinde aylık dergi trafiğinin bileği tembelleştirmesinden, işin kolektif yanının unutulmasından şikâyetçiymiş; haftalık kesinlikle daha dinamik.
Muhlis Bey mizahı
Fermuar'ın farkı ne?
10 yıldan fazladır Türkiye'de mizah okurunun damak tadını analiz eden ve ekibin geri kalanına 'Katılıyorum'dan başka fazla laf bırakmayan Üstün der ki: "Zamanında biz çok sert mizah yaptık. Mesela Cengiz Üstün'ün Kunteper Canavarı'ndan sonra ben genç olsam piyasaya girmeye korkardım. Artık şok mok kalmadı. Zaten bu tarz dergilerde atılacak bütün taklalar da atıldı. Biz kendi yıprattığımız malzemeyi havalandırıyoruz, gençlerle yeni bir mizahın peşindeyiz. O da gündelik hayatın içinde, biraz absürd, şoktan kaçan bir mizah. Muhlis Bey dönemi geri geldi yani." Fermuar, 24 sayfa olarak her cuma bir daha, bir daha açılmaya hazır.