ALTIN PORTAKAL'DA ANTALYA BELGESELLERİ
Akdeniz Üniversitesi – Altın Portakal işbirliği Halkın Portakalı'ndan sonra “Antalya Belgeselleri”yle devam ediyor!
Akdeniz Üniversitesi’nden genç sinemacıların çok özel
görüntülerinden oluşan Antalya belgeselleri, aynı başlık altında
49. Altın Portakal izleyicisiyle buluşturulacak.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri ve hocalarının
son iki yılda ürettikleri belgesellerin Antalya’yı ve Antalyalıları
anlatan bölümleri Antalya ve çevresine farklı açılardan ayna tutan,
özgün filmlerden oluşuyor.
Adım adım karış karış Antalya
Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Kültür Sanat Vakfı (AKSAV)
tarafından 6 – 12 Ekim tarihlerinde düzenlenecek 49. Uluslararası
Antalya Altın Portakal Film Festivali kapsamında gösterime girecek
Antalya belgeselleri:
Abdullah Özkan’ın yönettiği, Mardan Stadı çilesine çarpan futbol ve
Antalyaspor aşkını odağına alan “Bize Her Yer Deplasman”;
E. Onur Karataş’ın yönettiği, profesyonellere taş çıkartan
tiyatrocu köylüleri anlatan “Fırnaz’ın Meddahları”;
Yönetmenliğini Suat Erdöl’ün yaptığı, balıkçıların yaşamına üçüncü
gözle bakmayı deneyen “Akdeniz’in Çocukları”;
Yönetmenliğini Ümit Gönen ve Efkan Kaya’nın birlikte yaptıkları,
Alevilerin kutsal mekanları arasında yer alan Dur Dağı’ndaki
tahribattan yola çıkarak farklı din, dil ve etnik kökenden
insanların barış içinde birarada nasıl yaşayabildiklerine ışık
tutan “Dur”;
Yönetmenliğini İdris Şener ve Ali Kıl’ın birlikte yaptıkları,
yaşamları müzikle iç içe geçmiş Antalyalı Romanların yaşamlarına
farklı bir bakış açısı getiren “Dokuz Sekiz”;
Yönetmenliğini Sıla Özsoy’un yaptığı, Antalya Hali odağında
mevsimlik işçiler sorununa eğilen “Hâl - Karanlığın Meyvesi”;
Yönetmenliğini yine Sıla Özsoy’un yaptığı bu kez kesme çiçek
üretimi odağında göçmen işçiler sorununu işleyen “Karanfil”;
Yönetmenliğini Ali Kıl’ın yaptığı, rölyef sanatçısı Şeyma
Candan’ın yıkılmış Kaleiçi evlerini canlandırışını
anlatan “Rölyef”;
Yönetmenliğini Emine Uçar İlbuğa ve Ramazan Taşer’in birlikte
yaptıkları, Eski Sovyetler Birliği ve Doğu Avrupa ülkelerinden
gelip Antalya’ya yerleşen kadınların yaşam ve kültürel
sorunlarına odaklanan “Uluslararası Aşklar, Uluslararası
Hayatlar”;
Yönetmenliğini Onur Altan’ın yaptığı, Türkiye’ de yapılan ilk
yüz nakli ve yüz nakli yapılan Uğur Can’ı konu edinen “Uğur”;
Yönetmenliğini Muhammet Beyazdağ ve Orhan Konyalı’nın birlikte
yaptıkları, izleyicileri otizm ve otistik çocuklarla tanıştıran
“Tanrının Genleri”, adlı filmlerden oluşuyor.