ALTIN PORTAKAL ÖDÜLLERİ AÇIKLANDI! BÜYÜK ÖDÜL KİME GİTTİ?
Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde ödülleri düzenlenen kapanış ve ödül töreninde sahiplerini buldu.
49. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali Ulusal ve
Uluslararası Uzun Metraj, Kısa Film, Belgesel Film ve Halkın
Portakalı ödülleri, 12 Ekim Cuma akşamı düzenlenen kapanış ve ödül
töreninde sahiplerini buldu.
Ünlü sanatçı Hülya Avşar’ın başkanlığını yaptığı, Barış
Pirhasan (yönetmen), Prof. Dr. Barbara Boyle (yapımcı-akademisyen),
Levent Kazak (senarist), Uğur İçbak (görüntü yönetmeni), Prof. Dr.
Gülseren Güçhan (akademisyen, Uluslararası Eskişehir Film Festivali
Yönetmeni), Selçuk Yöntem (oyuncu), Sümer Tilmaç (oyuncu), Ayşegül
Aldinç (müzisyen-oyuncu), Pelinsu Pir (oyuncu), Tunca Arslan
(SİYAD Başkanı, sinema yazarı), Mine Kırıkkanat (sosyolog - yazar),
Erdil Yaşaroğlu’ndan (karikatürist-mizah yazarı) oluşan ulusal uzun
metraj film yarışması jürisi en iyi film ödülünü Hüseyin Tabak’ın
yönettiği “Güzelliğin On Par’etmez” adlı filme değer gördü.
49. Altın Portakal jürisi ödül verdiği filmlerle ilgili gerekçeli
kararlarını da kamuoyuna açıkladı.
Portakal’ın ulusal uzun metraj jürisinin gerekçeli kararında EN İYİ
FİLM ÖDÜLÜ’nün “Çağımızın en önemli gerçeklerinden biri olan
zorunlu göçmenliği konu aldığı, var olma kavgası veren azınlıkların
hikâyesini, bir çocuğun gerçek ve hayal dünyasını birleştirerek
usta bir sinema diliyle yansıtabildiği için,” Hüseyin Tabak’ın
“Güzelliğin On Par’etmez” adlı filmine verildiği belirtildi.
Altın Portakal’ın diğer ödülleri ve jürinin bu ödüllerle ilgili
gerekçeli kararları da şu şekilde sıralandı:
EN İYİ İLK FİLM ÖDÜLÜ “Örgütsüzleştirilmiş,
kıstırılmış, çaresizleştirilmiş dilsiz çoğunluğun acısını güçlü
biçimde hissettirebildiği için,” Erdem Tepegöz’ün yönettiği “Zerre”
adlı filme;
EN İYİ YÖNETMEN ÖDÜLÜ “İşsizlik ve sömürüyü basit
bir hikâye çerçevesinde anlatabildiği, sinemanın ve belgesel
sinemanın araçlarını ustaca birleştirerek güçlü bir görsel üslup
yaratmayı başarabildiği için,” “Zerre” adlı filmdeki yönetimi
ile Erdem Tepegöz’e;
EN İYİ SENARYO ÖDÜLÜ “Gerçek dünyanın
acımasızlığıyla başetmeye çabalayan bir çocuğun “büyüme” hikâyesini
yalın, sürükleyici bir üslupla anlatabildiği için,” “Güzelliğin On
Par’etmez” adlı filmdeki senaryosu ile Hüseyin Tabak’a;
EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ ÖDÜLÜ “Yetkin
çerçevelemeler, ışık, kamera ve objektif kullanımıyla yarattığı
atmosfer ve filmin anlatımına yaptığı katkı için,” “Pazarları Hiç
Sevmem” adlı filmindeki çalışması ile Florent Herry’ye;
EN İYİ MÜZİK ÖDÜLÜ “Filmin bütünlüğüne katkısı ve
işlenilen temayı zenginleştirici niteliği için,” “Elvada Katya”
adlı filmindeki çalışması ile Tamer Çıray’a;
EN İYİ KADIN OYUNCU ÖDÜLÜ “Yeni ergen bir kızın
kendini arama sürecinde uğradığı değişimi büyük bir incelik ve
ustalıkla yansıtabildiği için,” “Elvada Katya” filmindeki
rolü ile “Anna Andrusenk”e;
EN İYİ ERKEK OYUNCU ÖDÜLÜ“Acımasız bir çevreyle
başetmeye çalışan çocuğun değişimini, yalın ve ustaca yansıttığı
için, “Güzelliğin On Par’etmez” filmindeki rolü ile Abdulkadir
Tuncer’e;
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU ÖDÜLÜ “Kocası ve
çocukları arasındaki çatışmayı dengede tutmaya çabalayan bir
kadının iç dünyasını çok yalın bir oyunculukla yansıttığı için,”
“Güzelliğin On Par’ Etmez” filmindeki rolü ile Lale Yavaş’a;
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU ÖDÜLÜ “Mutsuz, ezik
ve kötü bir insanın iç dünyasını, abartısız bir performansla
sergilediği için “Küf” adlı filmdeki rolü ile Tansu
Biçer’e;
EN İYİ KURGU ÖDÜLÜ “Ritmi, zamanlaması ve iç
tutarlılığıyla anlatılan hikayenin özünü yansıtan bir kurgu üslubu
yaratabildiği ve bunu ekip çalışmasının vazgeçilmez öğesi haline
getirebildiği için,” “Güzelliğin On Par’etmez” filmindeki çalışması
ile
Chrıstoph Loıdl’e;
EN İYİ SANAT YÖNETMENİ “Gerçek görsel öğelerden
çıkarak, her gün yüzyüze olduğumuz bir dünyayı çarpıcı ve
farkedilir hale getiren yapım tasarımı için,” “Zerre” adlı filmi
ile Tora Aghabayova’ya;
BEHLÜL DAL JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ “Filmin önemli bir yan
karakterine kazandırdığı sahicilik ve oyunculuk geleceğiyle ilgili
güçlü bir umut yarattığı için,” “Güzelliğin On’paretmez”
adlı filmindeki rolü ile Yüşa Durak’a;
DR. AVNİ TOLUNAY JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ “Karakterlerin
oluşumuna ve sahiciliğine yaptığı katkılar için,” “Küf” adlı
filmdeki saç ve makyaj uygulamalarındaki başarılarından
dolayı Nimet İnkaya ve Gila Benezra’ya;
JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ “Ülkemiz yakın tarihinde derin
izler bırakmış olan bir eğitim kurumuna dikkat çektiği ve büyük
ölçüde unutturulan bu deneyimi tartışmaya açtığı için,” “Bu
Toprağın Çocukları” adlı filme değer görüldü.
Portakal’ın diğer ödülleri şu şekilde sıralandı:
SİYAD ÖDÜLÜ:
En İyi Ulusal Uzun Metraj Film:
Zerre (Erdem Tepegöz)
En İyi Uluslararası Uzun Metraj Film: Aglaya (Krisztina Deak)
SEYİRCİ ÖDÜLÜ:
Ulusal Uzun Metraj En İyi Film -
Antalya Kent Konseyi Jürisi tarafından seçilen Seyirci Ödülü:
Elveda Katya
GENÇLİK ÖDÜLÜ:
Uluslararası En İyi Uzun Metraj
Film Akdeniz Üniversitesi Gençlik Jürisi Ödülü: Gülümse (Rusudan
Chkonia)
ULUSLARARASI UZUN METRAJDA EN İYİ FİLM ÖDÜLÜ:
"Aglaya-Aglaja" (Krisztina Deák)
ULUSLARARASI EN İYİ UZUN METRAJ FİLM JÜRİ ÖZEL
ÖDÜLÜ: Gülümse (Rusudan Chkonia);
ULUSLARARASI EN İYİ UZUN METRAJ FİLM PERFORMANS
ÖDÜLÜ: Marian Dziedziel (Süpermarket)
EN İYİ BELGESEL FİLM ÖDÜLÜ: İnan Temelkuran ve
Krısten Stevens’ın birlikte yönettikleri ’’Siirt’in Sırrı’’;
EN İYİ İLK BELGESEL FİLM ÖDÜLÜ: Zeynep Oral’ın
yönettiği ’’Ben, Sen, O...’’;
ULUSAL EN İYİ BELGESEL FİLM JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ: Yuva
(Ebubekir Çetinkaya)
EN İYİ KISA FİLM ÖDÜLÜ: ’’Sessiz’’ (Rezan
Yeşilbaş)
ENİYİ KISA FİLM JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ: Buhar
(Abdurrahman Öner)